اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

استکبار تنها درصدد مهار علمی ایران است

امام جمعه اردبیل گفت: تنها هدف استکبار جهانی از ترفندها و توطئه‌های گوناگون مهار علمی ایران است.

استکبار تنها درصدد مهار علمی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم ملت ایران به فناوری‌های هسته‌ای شاخص دست یافته است، اظهار داشت: غرب هیچ وقت فکرش را نمی‌کرد که کشورمان به این سرعت به فناوری‌های هسته‌ای و پیشرفت‌های علمی و صنعتی دست پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران در اوج تحریم‌های جهانی و بین‌المللی در سنگر علمی توانسته است با بومی‌سازی تولیدات و فناوری‌ها به اقتداری دست پیدا کند که نظیر آن تاکنون اتفاق نیفتاده است.

امام جمعه اردبیل این اقتدار علمی ایران را نقطه کابو‌س‌وار برای حیات ننگین استکبار توصیف کرد و یادآور شد: بزرگترین خدمتی که به این کشور باید انجام می‌شد خدمت علمی بود که در 34 سال گذشته این خدمت عینیت پیدا کرده چرا که در تاریخ این کشور هیچ دولت و حاکمیتی را سراغ نداریم که به مانند انقلاب اسلامی خدمت علمی به این کشور کرده باشد.

عاملی جایگاه اول ایران را در منطقه و هفدهم جهانی را در توسعه علمی و فناوری‌ها یادآور شد و گفت: شرایط علمی کشورمان به مرحله‌ای از بلوغ و بالندگی رسیده که دشمنان را به وحشت انداخته است در حالی که آنها نمی‌توانند جلوی این اقتدار روز‌افزون را بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: هر چند دشمن ما را در سنگر اقتصادی تحریم کرد اما بلوغ ایرانی این بار از نقطه تحول‌آفرین علمی سر‌در‌آورد به طوری که 16 مرکز تحقیقاتی در آمریکا و صدها موسسه پژوهشی در دنیا اعلام می‌کنند که ایران در دستیابی به فناوری‌های جدید هسته‌ای هرگز به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای و بمب اتمی نیست.

عاملی بیان داشت: به رغم این اطمینان آنها فقط فکرشان را روی مهار علمی ایران گذاشته‌اند و از همین رو سعی می‌کنند به اشکال مختلف از جمله فضاسازی‌های کاذب مانع از ظهور و بروز قدرت ایرانی شود چرا که دشمنان ما از ایران مقتدر علمی به شدت نگران و خوفناک هستند.

وی افزود: اگر آنها امروز در قالب گروه 1+5 قصد مذاکره با ایران را دارند به خوبی می‌دانند که تحریم آنها برای این کشور مصونیت علمی و اقتدار اقتصادی ایجاد کرده است و این را در سایه مقاومت ملت ایران و خون شهدا به دست آوردیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اوباما در دو نامه‌ای که به محضر رهبر فرزانه انقلاب نوشته است به صراحت اعلام کرده بنده متقاعد شدم که اگر دو کشور ایران و آمریکا در دنیا میدان‌داری کنند و نقش کلیدی‌شان را ایفا کنند بسیاری از نابسامانی‌ها پایان خواهد یافت.

عاملی ادامه داد: آنها به خوبی می‌دانند که در سال 2050 منابع نفتی یا تمام می‌شود یا به حداقل می‌رسد که امکان تکیه و سرمایه‌گذاری در این عرصه وجود نخواهد داشت و در آن صورت است که انرژی‌های نو بسیار حائز اهمیت بوده و آنها حتی به قیمت خون حاضر خواهند بود آن را به دیگر کشورها بفروشند.

وی ابراز داشت: در سایه مجاهدت این ملت و خون پاک شهداست که غرب مدعی، امروز پشت میز مذاکره می‌نشیند در حالی که ایران برای آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

17 هزار نفر در کشور به دست منافقان ترور شده‌اند

خطیب جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت 29 فروردین روز با عظمت ارتش به عنوان خالق حماسه بی‌نظیر در دفاع مقدس و شجاع در تمام عرصه‌ها تاکید کرد: ما از این ولی‌نعمتان خود که در تمام عرصه‌ها حماسه‌آفرینی می‌کنند قدردانی می‌کنیم و معتقدیم ارتش حصار ملت و کشور است.

عاملی گفت: در روزگاری که حاکمیت ملی نقض شده و نهادهای بین‌المللی بازیچه مستکبران است ما به نیروی توانمند همچون ارتش نیاز داریم تا برای همیشه از اقتدار این ملت دفاع کنند.

وی با تجلیل از 48 شهید ارتش به ویژه فداکاری شهید صیاد شیرازی در جریان حمله منافقان به مرصاد یادآور شد: جریان نفاق 17 هزار نفر در این کشور ترور کرده است که 10 هزار نفر از آنها توسط منافقان به شهادت رسیده‌اند در حالی که امروز همین منافقان در اروپا و آمریکا تحت لوای غرب و شرق شیطنت می‌کنند.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: ملت ایران پرده از نفاق این گروه و دسته باز کرد و همه به ماهیت منافقان کور‌دل پی بردند.

شهدا سند عزت و هویت این کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با تجلیل از شهدای گمنام حاضر در مصلی شهر اردبیل افزود: امروز مصلای اردبیل شاهد میهمانانی از دیار آسمانی‌ها هستند که ما به وجودشان افتخار می‌کنیم چرا که شهدا را سند عزت، هویت، شوکت و بصیرت ملت قهرمان ایران می‌دانیم.

وی ادامه داد: مصونیتی که شهدا برای این کشور و تاریخ آن خلق کرده‌اند مصونیت بی‌نظیری است که همه باید از مدرسه شهدا درس فداکاری و شجاعت یاد بگیریم و نسل آینده نیز بکوشند از این مجالس روحیه حماسی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان برای دومین هفته متوالی از مومنان نمازگزار خواست تا با استغفار از گناهان و همچنین توبه از کارهای نامناسب برای باریدن باران دعا کنند و امر به معروف و نهی از منکر را در پیشگیری از گناهان مدنظر داشته باشند.

ائمه جمعه متوفی نام و یادشان گرامی داشته می‌شود

عاملی با اشاره به سالگرد رحلت عالم ربانی آیت‌الله مروج تصریح کرد: در سالگرد این روحانی مبارز و همچنین حجت‌الاسلام جعفری معلم اخلاق مراسم گرامیداشت ائمه جمعه متوفی در اردبیل برگزار می‌شود.

وی ابزار داشت: در این مراسم که روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد از روحانیون تلاشگر و ائمه جمعه درگذشته استان نظیر حجت‌الاسلام شفیقی، عشقی، کریمی تجلیل شده و یاد و نامشان گرامی داشته نمی‌شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری پایگاه نماز جمعه را پایگاه اصیل تربیتی اعلام کرد و گفت: در این مراسم از ائمه جمعه موقت نیز تجلیل می‌شود و با این گرامیداشت به معلم خیر که تمام اجزای عالم به آن مدیون هستند ادای احترام خواهد شد.

عاملی موسم پذیرش طلبه حوزه‌های علمیه را یادآور شد و افزود‌: آنهایی که علاقمند هستند مصلح بزرگ بوده و نام و یادشان در گذر روزگار فراموش نشود باید به خیل طلاب حوزه‌های علمیه بپیوندند.

حضرت زهرا (س) معیار حق و الگوی عفاف است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز ایام شهادت حضرت زهرا (س) را گرامیداشت و یادآور شد: حضرت زهرا (س) سری از اسرار حق است به طوری که نبی مکرم اسلام (ص) و تمام ائمه اطهار در برابر این شخصیت بی‌نظیر خاضع و متواضع هستند.

خطیب جمعه اردبیل به برخی برجستگی‌های شخصیتی و اخلاقی آن حضرت اشاره کرد و ادامه داد: زهرا (س) را می‌توان معیار حق دانست چرا که با شناخت جایگاه آن حضرت می‌توان دریافت که بیرق حق در دست آن بانوی بزرگ است تا وحدت و همبستگی حفظ شود.

عاملی خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) درس عفیف بودن را به همه زنان نشان می‌دهد چرا که امروز معتقدیم شخصیت زن به فریبایی او نیست بلکه به حریم نگهداشتن او است.

وی با انتقاد از نقش بدلی ارائه شده به زنان غربی یادآور شد: حساس‌ترین نقش یک زن نقش مادری و تربیت فرزند صالح است که ضرورت دارد اصلی‌ترین عواطف را به نسل‌های آینده پمپاژ کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امام جمعه اردبیل در پایان خطبه‌های نماز سادگی زندگی آن حضرت و دفاع از ولایت و امامت را دیگر برجستگی بی‌بی دو عالم برشمرد و اظهار داشت: در تبعیت از این بانوی بزرگ باید آداب و رسوم غلط را کنار گذاشت و بیش از گذشته کوشید تا زندگی ساده‌ای را برای جوانان رقم زد.

انتهای پیام/62001/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول