اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ساخت هزاران سانتریفیوژ پاسخی به کارشکنی استکبار بوده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ساخت هزاران دستگاه سانتریفیوژ به دست متخصصان و جوانان برومند این کشور پاسخی قاطع به تمام تحریم‌ها و کارشکنی‌های استکبار در سه دهه گذشته بوده است.

ساخت هزاران سانتریفیوژ پاسخی به کارشکنی استکبار بوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علاءالدین بروجردی عصر امروز در نشست با دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب با توجه به اینکه سابقه هسته‌ای در ایران بیش از نیم قرن است و در آن مقطع تولید نفت دو برابر وضعیت فعلی حدود شش میلیون بشکه در روز بود، شاید نیازی به انرژی هسته‌ای بیشتر احساس نمی‌شد و از طرفی کشور ما نیز با حاکمان بزدل و فاسقی روبه‌رو بود که هیچ رغبتی برای دستیابی به این فناوری‌ها نداشتند.

وی تصریح کرد: هرچند غرب متعهد شده بود که 20 هزار مگاوات انرژی هسته‌ای را قبل از پیروزی انقلاب در این کشور تولید کند، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل خصومت‌ها و عمل نکردن به تعهداتشان تمام همکاری‌ها را با ایران قطع کردند، به طوری که حتی آلمان نیروگاه بوشهر را نیمه تمام گذاشت و به تعهدات خود پشت کرد.

بروجردی خاطرنشان کرد:‌ بعد از تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا تحریم‌ها را شروع کرد، اما نظام تصمیم گرفت راه خود را با قوت و صلابت ادامه دهد و حقیقتاً ملت ایران از یک سند اسلامی، تاریخی برخوردار است که نبی مکرم اسلام فرموده است اگر دانش در ثریا باشد، افرادی از این ملک به آن دست پیدا می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد:‌ با وجود اینکه غربی‌ها اصلاً باور نمی‌کردند این فناوری ارزشمند به دستمان برسد، اما با اراده آهنین جوانان این سرزمین ما پروژه‌هایی را در شهرهای مختلف اجرایی کردیم که آنها از این حرکت به حیرت و تعجب افتادند.

وی بیان کرد: همین پروژه اصفهان را قرار بود، چینی‌ها انجام بدهند که از آن سر باز زدند، اما خوشبختانه جوانان متعهد ما این پروژه را به اتمام رساندند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه یادآور شد:‌ به همین دلیل زمانی که وزرای خارجی سه کشور آلمان، انگلیس و آمریکا به ایران آمدند از آنها خواستیم برای مطالعه و ساخت سانتریفیوژهای جدید 20 دستگاه در اختیار ما بگذارند، وزیر امور خارجی انگلیس به صراحت گفت ما اجازه نمی‌دهیم حتی دو دستگاه سانتیوفیوژ داشته باشید، در حالی که ما الان به همت جوانانمان هزاران دستگاه سانتریفیوژ ساختیم که در این بین بازنده اصلی آنها هستند، چراکه آنها خواستند ما را مغلوب کنند، اما خداوند پیروزی را نصیب ما کرد.

بروجردی گفت: ‌روزی منابع نفت و گاز ما به پایان می‌رسد و نسل آینده ما در کشوری زندگی می‌کند که بدون سوخت فسیل نمی‌توان زندگی را اداره کرد و ما باید از الان به فکر تأمین سوخت با انرژی‌های جدید باشیم.

وی افزود: فردا روز که ما نتوانستیم امکاناتی را فراهم کنیم، باید دستمان را به طرف غرب دراز کنیم که در آن صورت استقلالی برای ما باقی نمی‌ماند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: ‌ما به دلایل مختلف در چند دهه اخیر عقب افتادیم و باید سعی کنیم این عقب‌ماندگی را جبران و جزء 10 کشوری باشیم که به دانش نانو مسلط شده و به آن افتخار می‌کنیم.

بروجردی متذکر شد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما در کشورمان جنگنده اف 14 داشتیم، اما متخصص ایرانی حق نداشت حتی پیچ و مهره آن را باز کند، به طوری که مهندسان آمریکایی خودشان آن را تعمیر می‌کردند، در حالی که امروز کشور ما به چنان توانمندی دست یافته که خود این تجهیزات را می‌سازد.

وی در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و ادامه داد: امروز مصر به عنوان مادر بیداری اسلامی در منطقه است، اما بدنه وزارت خارجه مصر چیزی است، شبیه دوران مبارک و به همین خاطر است ناآرامی‌ها در مصر ادامه دارد.

بروجردی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما به درخت تنومندی تبدیل شده که به دلیل ماهیت مردمی و اندیشه ولایت، آمریکا و غرب هیچ کاری نمی‌توانند در شکستن این درخت تنومند بکنند، به همین خاطر به حربه‌هایی متوسل می‌شوند تا از ایران درخواست مذاکره کنند.

وی در پایان اذعان کرد: در مذاکرات ایران و 1+5 غرب مصرانه از دکتر جلیلی تقاضای مذاکره می‌کنند که ما قبول نمی‌کنیم، زمانی که آمریکا به عراق لشکرکشی کرد، متوجه شد که کشور ذی‌نفوذ به عراق، ایران است از ما خواستند مذاکره کنیم که در آن مقطع متکی رفت و در ضیافت هم شرکت نکرد و از جلسه بیرون آمد، در حالی که با رایس حرفی نزده بود؛ امروز شأن جمهوری اسلامی ایران در منطقه به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/62003/ذ40 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول