اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه آمل:

استکبارگران می‌خواهند امت واحد را از مسلمانان بگیرند

امام جمعه شهرستان آمل گفت: بدخواهان و استکبارگران می‌خواهند امت واحد را از مسلمانان بگیرند.

استکبارگران می‌خواهند امت واحد را از مسلمانان بگیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی آملی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در مصلای بزرگ قدس با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا یکی از بهترین و نیکوترین لباس‌های دنیا برای انسان است که سعادت و آبروی دنیوی و اخروی را برای انسان به همراه دارد.

وی افزود: باید با دقت به امورات دنیای، معاملات، مطالعات، احوالپرسی و رفتار خود بپردازیم زیرا بی‌دقتی انسان را به هوسرانی، ریا، تزویر، دورویی و شهرت می‌کشاند.

رحمانی آملی با تاکید اینکه انسان متقی در برخوردها، رفتار و آداب خود نیز خداوند را در نظر می‌گیرد، گفت: اگر روزی خدا را فراموش کنیم به بیراهه می‌رویم و بدبختی و شقاوت برای ما می‌آید.

امام جمعه شهرستان آمل در بیان امت اسلامی و ویژگی‌های بارز آن بیان داشت: امت اسلامی یک ملت است، اجتماع خاصی که همچنین عنوانی به دیگر امت‌ها داده نمی‌شود اگر امتی اسلامی شد هدفی واحد داشته و با توجه به هدف واحد خود قائل به توحید، معاد و نبوت، کتاب و قبله یکسان است.

رحمانی آملی با اعلام اینکه امام امت و رهبر انقلاب به وحدت تاکید زیادی دارند، گفت: بدخواهان و استکبارگران می‌خواهند امت واحد را از مسلمانان بگیرند ولی ما باید با وحدت و یکپارچگی به گونه‌ای عمل کنیم که با داشتن فرهنگ ناب دینی و دستورات پیامبر اسلام هیچ قدرتی نتواند قدرت زورگویی و ظلم‌ستیزی به ما را داشته باشد.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه انسان نباید سرسپرده بیگانگان باشد، اذعان داشت: نباید در کشورهایی نظیر بحرین، عربستان و قطر بیگانگان به مردم دستور دهند و زیر سلطه زورگویان باشند.

وی با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه به مسلمان بیان داشت: حضرت زهرا(س) نمونه بارز دشمن‌ستیزی و نپذیرفتن ظلم و ستم است که حتی در این راه محسن شش‌ماهه او را سقط کردند ولی لحظه‌ای دست از ولایت و مقام امامت نکشید.

امام جمعه شهرستان آمل با تاکید بر اینکه باید مراسم فاطمیه با شکوه و اقتدار خاصی دنبال شود، گفت: اگر به خود می‌بالیم که شیعه هستیم و آئین مسلمانی را داریم همه حاصل تلاش، مجاهدت، تحمل سختی و مشکلات توسط پیامبران، امامان، اهل بیت و خاندان پاک‌شان بوده است.

رحمانی آملی با اشاره به آغاز هفته سلامت و پیاده‌روی همگانی و خانوادگی صبح امروز در این شهرستان داشت: خداوند نعمت‌های بی‌شماری را در اختیار ما گذاشته است تا به شکل صحیح و مفید از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در روز رستاخیز از نعمت سلامتی نیز سئوال می‌شود و خداوند آن را نیز به محاسبه می‌کشاند، تصریح کرد: همه باید با حفظ سلامتی خود سربار دیگران و جامعه نباشیم.

امام جمعه شهرستان آمل با اشاره به زلزله در بوشهر و داغدار شدن خانواده‌های زیادی که علاوه بر غم از دست دادن عزیزان‌شان با تخریب منازل و سرپناه روزها و شب‌ها را به سختی می‌گذرانند، تاکید کرد: همه ما مسلمان هستیم و باید در روزهای سخت زندگی دست به دست هم داده و دستان نیازمند را بگیریم، مردم از کمک‌های مالی و جنسی خود به زلزله‌زدگان دریغ نکنند.

انتهای پیام/86012/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول