اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

فرهیختگی جامعه در سایه کتاب است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: فرهیختگی جامعه و دانایی‌محوری آن در سایه گرایش به کتاب و مطالعه است.

فرهیختگی جامعه در سایه کتاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین عصر امروز در دیدار با مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل اظهار داشت: ما در سایه عناصر فرهنگی، هنری و علمی می‌توانیم بخش عظیمی از پویایی و تحرک جامعه را نشان دهیم تا بتوانیم با روحیه‌ای شاداب‌تر در خلق حماسه سیاسی و اقتصادی با توانمندی وارد عرصه شویم.

وی از کتاب به عنوان مظهر دانایی و مطالعه به عنوان زیبنده‌ترین سیرت یک انسان فرهیخته و عالم یاد کرد و افزود: هر چقدر کتاب و کتاب‌خوانی با ابعاد گسترده آن توسعه پیدا کند به همان میزان ما قادر خواهیم بود که فرهیختگی جامعه را با الزامات آن ارتقا بخشیم.

فرهمندامین با بیان اینکه گرایش مردم به کتاب و مطالعه افزون‌تر شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تلاش دست‌اندرکاران این حوزه در بیش از 10 مکان، ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شد و امسال نیز در تلاش هستیم در بیش از 100 نقطه شهری در سطح استان این ایستگاه‌ها را برپا کرده و با تمام توان به شورانگیزی و راغب بودن مردم به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی قدم بگذاریم.

این مسئول به موفقیت‌های به دست آمده در سال 91 با تلاش شبانه‌روزی پرسنل زحمتکش کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم این موفقیت‌ها در سال جدید نیز تکرار شود.

وی از کتابداران به عنوان طلایه‌داران ترویج کتاب‌خوانی در سطح جامعه یاد کرد و بیان داشت:‌ این قشر از ارزش و فرهیختگی بسیار بالایی برخوردار هستند و از آنها به عنوان منادیان عرصه فرهنگ یاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اضافه کرد: هدف‌گذاری ما در سال جدید ارتقا پوشش جمعیتی مرکز استان در بهره‌مندی از فضاهای کتابخانه‌ای تا 10 درجه جمعیت اردبیل است که امیدواریم با تبلیغات و حرکت‌های رسانه‌ای و آگاه‌سازی تک تک آحاد جامعه به این هدف نایل شویم.

فرهمندامین، فضای کتابخانه‌ای اردبیل را نیازمند توسعه کمی و کیفی دانست و گفت: انتظار می‌رود در این زمینه برخی اقدامات به ویژه با اولویت راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی در مناطق اطراف اردبیل صورت بگیرد.

وی با قدردانی از حمایت شهرداری اردبیل در پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از محل درآمد عمومی مردم افزود: شهردار اردبیل جزو شهرداران پرتلاش و موفقی است که به عرصه فرهنگ و کتاب و کتاب‌خوانی توجه ویژه‌ای داشته و در ساخت کتابخانه‌های اطراف اردبیل یاریگر ما است.

در این دیدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل نیز در سخنانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره در سال گذشته به اولویت‌های سال 92 کتابخانه‌های عمومی اردبیل پرداخت.

شهریار منیر تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی شهر اردبیل با اقبال جوانان و نوجوانان روبه‌رو است، به طوری که فعالیت اکثر کتابخانه‌های ما به صورت الکترونیکی به مخاطبان ارایه می‌شود.

در ادامه این جلسه مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل نقطه نظرات و مشکلات خود را در رفع معایب احتمالی مطرح کردند.

انتهای پیام/62006/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول