اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گرامیداشت شهید آوینی صورت گرفت

رونمایی از کتاب «بعد از تو آفتاب به دردی نمی‌خورد» در سنندج

به مناسبت روز هنر و انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطر شهید آوینی کتاب «بعد از تو آفتاب به دردی نمی‌خورد» در سنندج رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «بعد از تو آفتاب به دردی نمی‌خورد» در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، آخرین سروده‌های مهدی صفی‌یاری محتوای کتاب بعد از تو آفتاب به دردی نمی‌خورد، است که امروز با حضور مسئولان در پردیس سینما بهمن سنندج رونمایی شد.

رئیس حوزه هنری استان کردستان در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب اظهار کرد: این کتاب مجموعه شعر آیینی و اثر هنرمند بسیجی مهدی صفی‌یاری است که توسط حوزه هنری استان کردستان به چاپ رسیده است.

امین مرادی با اشاره به رسالت حوزه هنری به عنوان متولی اصلی هنر دینی و انقلاب در ارائه خدمت به خادمان فرهنگ دینی، تصریح کرد: قلمی که در رثای اهل بیت(ع) بر سطر برگ واژگان شعر را جاری و ساری می‌سازد، ضمن اینکه مبین عقاید پاک سراینده و میزان تعهد اوست بستری مناسب برای حفظ ارزش‌های والای انسانی است.

به گفته وی، این مجموعه یکی از مجموعه‌های ارزشمند شعر آیینی است که با شمارگان 2 هزار و 200 جلد درانتشارات پرهیب به چاپ رسیده است.

مهدی صفی‌یاری متولد 1358 شهرستان بیجار است و تاکنون چندین مجموعه شعر از جمله «اشکنامه» مجموعه شعر محرم و فاطمیه 1378،  آن مرد که همسایه چشمان من است، مجموعه شعر آیینی وآزاد 1388، خورشید بربام ایران 1389، خورشید در شهر مناره‌ها را از این نویسنده به چاپ رسانده‌اند.

وی در چندین جشنواره استانی، منطقه‌ای و کشوری به عنوان برگزیده انتخاب و مورد تقدیر قرار گرفته است و سروده‌ها و اشعارش در مداحی‌ها و  مراسمات آیینی کشور به صورت گسترده استفاده می‌شود.

دبیری چندین جشنواره شعر آیینی و دفاع مقدس استان و مسئول کانون مداحان و شعرای آیینی استان از جمله مسئولیت‌های این هنرمند توانمند کردستانی بوده است.

انتهای پیام/79002/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول