اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا به مناسبت روز هنر اسلامی صورت می‌گیرد

رونمایی از کتاب فیروزه خاتم در زنجان

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی زنجان گفت: فردا به مناسبت روز هنر اسلامی از کتاب فیروزه خاتم در استان رونمایی می‏شود.

رونمایی از کتاب فیروزه خاتم در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید‌رضا اسماعیلی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی به مناسبت روز هنر اسلامی اظهار کرد: حوزه هنری استان زنجان با توجه به رسالت و تکلیف خود در راستای دو هدف تولید آثار فاخر و ارزشمند و پرورش هنرمندان متعهد و ماهر گام بر‏می‏دارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، خانواده، عدالت و پیشرفت و بیداری اسلامی از مهم‏ترین مضامینی به شمار می‏روند که آثار هنری بر‌اساس آنها تولید می‏شود، خاطر‌نشان کرد: آثار هنری در مجموع در قالب‎های مختلفی چون موسیقی، فیلم، نمایش، نقاشی، شعر و هنرهای تجسمی تهیه می‏شود.

*ایجاد بستر مناسب برای جذب مخاطبان خارجی

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی زنجان با بیان اینکه تولید برنامه‏ها و آثاری که مخاطبین انبوهی داشته باشد یکی از مهم‏ترین دغدغه‏های حوزه هنری استان به شمار می‏رود، اضافه کرد: باید بسترها و زمینه‏های لازم برای جذب مخاطبان در داخل و خارج از کشور توسط حوزه هنری استان فراهم شود.

وی با تاکید بر اینکه آثار تولید شده توسط هنرمندان استان زنجان باید فاخر و قابل قبول باشد، تصریح کرد: یک اثر برتر می‏تواند مخاطبان را به سوی خود جذب کند.

اسماعیلی به دیدار جمعی از هنرمندان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان به مناسبت روز هنر اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: کتاب فیروزه خاتم با حضور امام جمعه زنجان رونمایی می‏شود.

وی با بیان اینکه کتاب فیروزه خاتم منتخبی از اشعار شعرای استان زنجان در زمینه حضرت فاطمه زهرا (س) است، ادامه داد: چهار کتاب دیگر نیز توسط شعرای استان آماده چاپ است.

*رونمایی از 5 کتاب در زنجان

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی زنجان تاکید کرد: در مجموع طی سال‌جاری از پنج کتاب در زنجان رونمایی می‏شود.

وی با اشاره به اینکه به مناسبت روز هنر اسلامی همایشی با عنوان هنر دینی و انقلابی در زنجان برگزار می‏شود، خاطر‌نشان کرد: نمایشگاهی از آثار فاخر سال‎های گذشته نیز در استان برپا می‏شود.

اسماعیلی با اشاره به حضور آثاری از هنرمندان استان زنجان در برخی از جشنواره‎های سال گذشته، تصریح کرد: فیلم «حال حافظ خوب است» به جشنواره رویش راه یافته و موفق به کسب رتبه‏هایی نیز شده است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری به عنوان امید هنر انقلاب مطرح شده است، ادامه داد: آثار تولید شده در این حوزه اهداف و پیام‏های مورد نظر آن را نشان می‏دهد.

رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه مباحث هنری نیازمند برداشتن گام‏های بلندی از سوی مسئولان و هنرمندان است، اضافه کرد: حوزه هنری استان در بسیاری از زمینه‏ها رشد و شکوفایی خوبی را مشاهده کرده است.

وی یادآور شد: برای اعلام پیام‏ها و اهداف در قالب هنر باید روحیه نترسیدن را به هنرمندان القا کنیم.

اسماعیلی گفت: با برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته در جشنواره‎های خارجی که با اهداف حوزه هنری تعارضی نداشته و نگاه معاندانه به انقلاب اسلامی نداشته باشد، حضور خواهیم داشت.

انتهای پیام/73006/ز40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول