اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و آمادگی برای ارائه سه کتاب ملی

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حوزه هنری این استان در حال تولید سه کتاب ملی دیگر است تا بتواند کلکسیون افتخارات خود را پس از کتاب "پایی که جا ماند" تکمیل کند.

حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و آمادگی برای ارائه سه کتاب ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا پارسیان‌نژاد ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: حوزه هنری افتخار می‌کند که توانسته در دل خود هنرمندانی همچون شهید مرتضی آوینی را داشته باشد و در واقع شهید آوینی قبل از همه متعلق به حوزه هنری است.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حنجره آسمانی شهید آوینی در دفاع مقدس فراموش نشدنی است که این‌گونه در دل مردم و به خصوص اهل هنر برای همیشه جای دارد.

این مسئول گفت: حوزه هنری به تعبیر مقام معظم رهبری مولود نظام و انقلاب است که هنرمندان همکار با آن همواره هنر دینی و انقلابی را سرلوحه کارها و ساخته‌های خود قرار می‌دهند.

وی در ادامه مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی را یکی از مشوقان و حامیان حوزه هنری معرفی کرد و گفت: آن عالم فقید و فرزانه در شعر و خوشنویسی تسلط و تبحر خاصی داشتند و محرک اصلی ما برای کار در این استان بودند.

پارسیان‌نژاد با بیان این‌که آیت‌الله ملک‌حسینی در راه تألیف و چاپ و انتشار کتاب پایی که جا ماند حوزه هنری و نویسنده آن را همواره مورد تفقد قرار می‌دادند، افزود: در آن لحظات سختی که مشکلات بر ما غلبه می‌کرد با ارشادات و دلگرمی آیت‌الله ملک‌حسینی کار را ادامه می‌دادیم.

وی حوزه هنری را از نهادهای زیر نظر مقام معظم رهبری دانست و گفت: هنرمندان زیادی با ما ارتباط دارند که خلق آثار می‌کنند و همه آن‌ها به تعهد در هنر بیش از هر چیز دیگر می‌اندیشند.

رئیس حوزه هنری استان کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این موضوع که فرزندان هنرمند این استان با کمترین هزینه‌ها همواره روی سکو قرار دارند، افزود: سه کتاب ملی دیگر افزون بر پایی که جا ماند در آینده نزدیک توسط حوزه هنری این استان یکی در زمینه خاطرات بسیجی عشایر که 80 تانک دشمن را منهدم کرد، کتاب خاطرات یکی از فرماندهان چریکی این استان در کردستان و کتابی دیگر از خاطرات یک آزاده هم استانی به کشور و جامعه هنری ارائه خواهد شد.

پارسیان‌نژاد از مراحل نهایی آماده شدن کتاب زندگی‌نامه آیت‌الله ملک حسینی خبر داد و گفت: کارهایی همچون ویراستاری آن در حال اتمام است که در نوع خود کتابی جامع مربوط به این عالم بزرگ جنوب کشور است.

این مسئول با بیان این‌که تلاش می‌کنیم هنرمندان ما فراتر از استان و در سطوح ملی و حتی بین‌المللی بدرخشند، افزود: اگر موانع اعتبارات نباشد حرف‌های بسیاری در سطوح مختلف هنری برای گفتن خواهیم داشت.

وی گریزی به فعالیت‌های گستره اصحاب رسانه در این استان زد و گفت: اکنون هنرمندان عرصه رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد پیشقدم در همه موضوعات هستند که عملکرد آن‌ها در راستای اطلاع‌رسانی به هنگام و شفاف قابل تقدیر است.

انتهای پیام/2571/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول