اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد:

تمام مصوبات اداره کتابخانه‌های مشهد در سال 91 اجرا شد

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد گفت: از حدود 61 مصوبه سال 91 تمامی آنها اجرا و در حال پیگیری است و عدم اجرا در هیچ مصوبه‌ای وجود ندارد.

تمام مصوبات اداره کتابخانه‌های مشهد در سال 91 اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، زهرا باقرزاده صبح امروز در نخستین جلسه انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی مشهد اظهار کرد: در سال 91 حدود هفت جلسه مطالعه مفید از تاریخ 16 فروردین سال گذشته در مشهد برگزار شده و خروجی این جلسات 61 مصوبه بوده است.

وی ادامه داد: از این 61 مصوبه در قالب موضوعی حدود 23 مصوبه در حوزه اداری و دبیرخانه و نحوه ارسال فرم‌ها و تقاضانامه‌ها بوده، هشت مصوبه در حوزه نظارت و ارزشیابی، هفت مصوبه گزارشی، پنج مصوبه فرهنگی و چهار مصوبه در ارتباط با تفاهمنامه‌ها بوده است، مابقی نیز در قالب موضوعات آموزشی و پژوهشی است.

باقرزاده بیان کرد: حدود 60 مصوبه در سال 91 کاملا اجرایی شده و حدود 21 مصوبه نیز در حال پیگیری است که اغلب در قالب مصوبات ادامه‌دار قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد عنوان کرد: 65 درصد مصوبات به طور کامل انجام شده و 35 درصد دیگر در حال پیگیری است همچنین خوشبختانه عدم اجرا در هیچ مصوبه‌ای صورت نگرفته است.

وی در ادامه افزود: در سال گذشته مقرر شده بود در شش ماهه دوم سال ارزیابی از تمامی ادارات صورت گیرد اما به سبب روند کند امضای تفاهمنامه‌های همکاری این اقدام انجام نشد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای که میان کمیته مطالعه مفید مشهد و اداره بهزیستی شهرستان در قالب تفاهم‌نامه امضا شد از اقدامات مهم و ارزشمند در سال 91 بود که هر دو طرف موظف شدند مهدهای کودک را تحت پوشش و عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی مشهد درآورند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد عنوان کرد: در این مصوبه بهزیستی موظف است اسامی تمامی کودکانی که در مهدهای کودک و مراکز نگهداری ایتام هستند را معرفی کند تا به عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی مشهد درآیند.

وی ادامه داد: همچنین بهزیستی موظف است برای این مهدهای کودک مسابقاتی را در قالب‌های مختلف برگزار و نتایج را به اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد اعلام کند.

باقرزاده گفت: تاکنون اقداماتی در این ارتباط صورت گرفته است و حدود 530 مهد کودک شناسایی و مکاتبات در حال اجرا است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مشهد بیان کرد:‌ مسابقات کتابخوانی ویژه نابینایان در دو مرحله انجام شده و سه کتاب برای آنان با نام‌های کتاب رضایت زندگی، عاشقانه‌ آرام و قانون حمایت از معلولین منتشر شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اعضا کتابخانه نابینایان بهزیستی حدود یک‌هزار نفر است که به تدریج در حال افزایش است.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول