اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل مطرح کرد

چاپ 5 هزار عنوان کتاب علیه مذهب شیعه/‌شیعه و سنی ‌به کید وهابیت ‌پی برده‌اند

امام جمعه اردبیل گفت: هم‌اکنون بیش از 5 هزار عنوان کتاب با پشتیبانی نظام‌های صهیونیسم، امپریالیسم و دلارهای سعودی علیه مذهب تشیع با تحریک وهابیت منتشر شده تا یک رویارویی با شیعیان را داشته باشند.

چاپ 5 هزار عنوان کتاب علیه مذهب شیعه/‌شیعه و سنی ‌به کید وهابیت ‌پی برده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی عصر امروز در مراسم بزرگداشت حاج مسیح ایمانی روحانی برجسته منطقه ارشق مشگین‌شهر اظهار داشت: امروز با تحریک نظام‌های بیگانه وهابیت با تمام توان بدون پشتوانه عقلی و استدلال منطقی به میدان آمده است تا بتواند فضای سالم تربیتی و اندیشه و تفکر اسلامی، دینی را ملتهب و ناسالم نشان دهد که ضرورت دارد در این زمینه علما و روحانیان ما همچنان به هوش باشند و اجازه ندهند فضای سالم تربیتی دچار بحران شود.

وی تصریح کرد:‌ بنده در کتابی که به زودی منتشر می‌شود پاسخ به سئوالات جوانان وهابی را در قالب این مجموعه آماده کردم تا پاسخی منطقی و مستدل بر یاوه‌گویی‌هایی باشد که سران وهابی سعی می‌کنند با آن ذهن‌ها را مشوش و مسیرهای آرمانی را غبارآلود نشان دهند.

عاملی با بیان اینکه دشمنان امروز با ابزار قرار دادن وهابیت و اندیشه‌های کور و غیرمنطقی آنها سعی می‌کنند به اسلام و چهره حقیقی آن ضربه وارد کنند، خاطرنشان کرد: دشمن جنگ تمام عیار علیه اعتقادات مسلمانان با هدف اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی به وجود آورده تا شاید از این طریق بتوانند ضربه‌ای مهلک به پیکره اسلام وارد کنند.

این مسئول مخالفت سرسختانه علمای سنی را از آرا و نظرات وهابیت یادآور شد و اضافه کرد: همه عالم اسلام اعم از شیعه و سنی امروز به کید وهابیت و استکبار جهانی پی برده‌اند و هرگز حاضر نیستند در دام چنین فتنه‌ها و برخی اندیشه‌های غلط بیفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که جمعی از علما و روحانیان منطقه نیز حضور داشتند عاملی به نقش و جایگاه اصیل روحانیت در هدایتگری جامعه اشاره کرد و ادامه داد:‌ علما در حقیقت مرزبانان اعتقادی جامعه اسلامی هستند و اجازه نمی‌دهند این مرزها دچار خدشه و خلل شود.

امام جمعه اردبیل پاسخ به سئوالات جوانان تشنه معارف دینی را از سوی علما ضروری اعلام کرد و یادآور شد: باید گره‌های کور ذهن و افکار جوانان را با دلیل و برهان و روشنگری باز کنیم تا مبادا این گره‌ها به هم تنیده و غیر قابل حل شود.

وی به وجود علما و روحانیان مبارزی همچون حاج مسیح ایمانی از منطقه محروم ارشق مشگین‌شهر اشاره کرد و گفت: مبارزات انقلابی این عالم وارسته و مجاهد مورد وثوق مردم منطقه زبانزد عام و خاص است.

حاج مسیح ایمانی از علمای برجسته منطقه استان اردبیل بعد از 45 سال تلاش در عرصه علم‌آموزی و همچنین تبلیغ دین و انتشار مبانی ارزشی شامگاه 17 فروردین در بستر بیماری به دیار حق شتافت و این عالم برجسته از علمای مورد وثوق مردم منطقه و مبارزان دوران ستمشاهی بود.

انتهای پیام/62001‌/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول