اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بستک خبر داد

ارائه 6 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب بستک

فرماندار بستک بر ترویج و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید و از ارائه شش هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب این شهرستان خبر داد.

ارائه 6 هزار عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب بستک

به گزارش خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده امروز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ کتاب از کتاب به عنوان عنصری رشد آفرین و روشنگر در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: خداوند متعال معجزه ابدی آخرین و محبوب‌ترین فرستاده‌اش را کتاب قرآن کریم، به عنوان سرآمد همه کتب قرار داده که این موضوع، روشنی جایگاه و اهمیت کتاب را در دین مبین اسلام مشخص می‌سازد.

وی با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: وظیفه همه فرهیختگان، دانش‌آموزان، دانشجویان و همه نهادهای فرهنگی است که در اشاعه، گسترش و تقویت هرچه بیشتر موضوع کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند.

فرماندار شهرستان بستک تداوم فرایند توسعه کشور را منوط به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه عنوان کرد و ادامه داد: باید با ایجاد زمینه‌های لازم امکان مطالعه بیشتر مردم و همچنین تشویق آنها به کتاب خوانی را فراهم کنیم تا از رهگذر آن به شاخص‌های مورد نظر علمی در جامعه دست یابیم.

مشتاق‌زاده احداث کتابخانه‌های عمومی مجهز، غنی کردن کتابخانه‌های مدارس، تشویق دانش آموزان به مطالعه توسط معلمان و کارکنان مدارس، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب در کلاس‌های درس را از جمله راهکارهای مناسب به منظور بهبود وضعیت مطالعه در نظام آموزشی و گسترش فرهنگ کتابخوانی عنوان کرد.

وی همچنین معرفی کتاب‌های مناسب در تابلو اعلانات و مراسم صبحگاه مدارس، اهدای کتاب به دانش آموزان به عنوان جایزه، دعوت از نویسندگان و اهل قلم جهت ایراد سخنرانی در مدارس و اجرای مسابقات کتابخوانی به مناسبت‌های مختلف را از دیگر راهکارها در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی دانست.

فرماندار شهرستان بستک بیان داشت: این نمایشگاه که با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و آشنایی نسل جوان با فواید این فرهنگ پسندیده برپا شده است، دارای 40 هزار جلد کتاب با 6 هزار عنوان است.

مشتاق‌زاده افزود: در این نمایشگاه کتاب‌هایی با موضوعات مختلف از جمله فرهنگی، هنری، روان شناسی، مذهبی، کودک و نوجوان، تاریخی و سایر عناوین در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

گفتنی است کتاب‌های این نمایشگاه به مدت 15 روز صبح و عصر در محل کانون قلم چی بستک عرضه می‌شود.

انتهای پیام/88006/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول