اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد

عضویت 53 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی قم

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: 53 هزار و 152 نفر به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان در آمده‌اند.

عضویت 53 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی قم

علی فریدونی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به عملکرد اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اظهار کرد: این اداره در راستای افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی فعالیت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های عمومی بر اساس مصوبه سال 83 مجلس شورای اسلامی به نهاد عمومی غیر دولتی تبدیل و پس از تأیید شورای نگهبان نحوه اداره کتابخانه‌های عمومی کشور برای اجرا ابلاغ شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم به فعالیت‌های سال گذشته اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم اشاره کرد و افزود: 53 هزار و 152 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان بودند که یک میلیون و 139 هزار و 215 کتاب را امانت گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: 52 کتابخانه در کل استان وجود دارد که در آنها 882 هزار و 271 کتاب نگهداری می‌شود.

فریدونی با اشاره به سه پروژه کتابخانه‌ای در حال ساخت گفت: کتابخانه نوبهار یکی از پروژه‌های در حال احداث بوده که از پیشرفت 45 درصدی برخوردار است.

وی کتابخانه استاندارد فاطمیه واقع در شهرک امام حسین(ع) با پیشرفت 80 درصدی و کتابخانه مرکزی را از دیگر پروژه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی ذکر کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم خاطرنشان کرد: برگزاری 20 مسابقه کتابخوانی به صورت اینترنتی، مسابقه کتابخوانی مکتوب در هر ماه و نمایشگاه کاریکاتور کتاب در سطح استان از دیگر فعالیت‌های این اداره است.

وی برگزاری مسابقات آنلاین و مکتوب ویژه کتابداران، نابینایان و کم بینایان، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و نظامیان و اصناف و مسابقات چکیده‌نویسی، نویسندگی، نقاشی، جدول و کتاب‌شناسی را از دیگر برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد.

فریدونی یادآور شد: برگزاری پنجمین دوره مسابقه خاطره‌نویسی مهرورزی ویژه نوروز و 35 مسابقه کتابخوانی به صورت آنلاین از جمله اقدامات سال جاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی است.

وی عنوان داشت: پنج کتابخانه مشارکتی در سال گذشته به دلیل عدم ارائه خدمات کافی لغو مجوز شدند.

انتهای پیام/78003/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول