اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار مشهد:

اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب‌ و کتابخوانی در مشهد ضعیف است

فرماندار مشهد گفت: اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب و کتابخوانی در مشهد ضعیف است و باید اقدامات خاص و ویژه‌ای در ارتباط با این موضوع انجام شود.

اطلاع‌رسانی در حوزه کتاب‌ و کتابخوانی در مشهد ضعیف است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حسن موحدیان ظهر امروز در نخستین جلسه انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی مشهد در امسال ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: سند راهبردی نهضت مطالعه مفید از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مشهد ابلاغ شده و به تمامی دستگاه‌ها و ادارات مرتبط ارجاع داده شده است.

وی ادامه داد: این سند در 21 بند در قالب اقداماتی که باید در راستای ارتقا و گسترش سرانه مطالعه مفید در مشهد صورت گیرد، تعریف شده است.

موحدیان خاطرنشان کرد: کمیته مطالعه مفید در مشهد به سبب ارتقای سطح همکاری‌های دو جانبه میان دستگاه‌ها و نهاد کتابخانه‌ها این سند را با عنوان تفاهم‌نامه‌هایی تنظیم و به ادارات ذی‌ربط ارسال کرده است.

فرماندار مشهد بیان کرد: با امضای تفاهمنامه‌ میان تمامی دستگاه‌ها در مشهد از این پس باید در هر جلسه سه دستگاه گزارش عملکردی خود را در حوزه ارتقا و گسترش سرانه مطالعه مفید در مشهد ارائه دهد.

موحدیان با تاکید براینکه ارائه گزارشات تنها به آمارسازی خلاصه نشود، عنوان کرد: باید واقعیت‌ها در این جلسات گفته و خروجی‌های ادارات بررسی شود تا بتوان راهکارهای مناسب و صحیح را به کار گرفت.

وی از آمارهای موجود در مورد تعداد افراد شرکت‌کننده در مسابقات کتابخوانی حرفه‌ای ابراز تاسف کرد و گفت: اطلاع‌رسانی نقش به‌سزایی در ترغیب افراد به این مسابقات دارد و مسئولان باید در این امر تلاش کنند.

موحدیان با اشاره به اینکه کتابخانه آستان‌قدس بزرگ‌ترین و با کیفیت‌ترین کتابخانه در سطح مشهد و منطقه است، خاطرنشان کرد: مشهد باید رتبه نخست در سرانه مطالعه مفید در کشور را دارا باشد و با وجود حوزه علمیه و آستان‌قدس این جایگاه پررنگ‌تر می‌شود.

فرماندار مشهد افزود: از 6هزار و 400 منتخب کشوری در مسابقات آنلاین شبکه کتابخوانان حرفه‌ای تنها 32 نفر از آنان متعلق به مشهد بودند که برای پایتخت معنوی مشهد جایگاه مناسبی نیست.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تاکنون تبلیغات تنها در سطح کتابخانه‌ها انجام شده؛ اما هم‌اکنون ادارات و ارگان‌ها نیز وارد این مصوبات شده‌اند و موظف‌اند اقدامات مورد نیاز در ارتباط با این موضوع را انجام دهند.

موحدیان با بیان اینکه اطلاعی در ارتباط با اعطا کتاب زرین به شهر کتاب برتر ندارم، ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اطلاع‌رسانی مناسبی نکرده و شاخصه‌های آن به مشهد ابلاغ نشده، در صورتی که مشهد می‌توانست با اقداماتی که در اواخر سال گذشته و امسال انجام داده این مقام را کسب کند.

انتهای پیام/70018/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول