اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران:

توزیع 8 هزار جلد کتاب در کاروان‌های راهیان نور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران 8 هزار جلد کتاب را میان این کاروان‌ها توزیع کرد.

توزیع 8 هزار جلد کتاب در کاروان‌های راهیان نور

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار داشت: رویکرد ستاد تسهیلات سفر در کشور فرهنگی بوده است که پس از دیدار اعضای ستاد با مقام معظم رهبری و تاکید معظم‌له بر نشاط سالم و اسلامی مردم سعی کردیم فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی و اجرا کنیم که مبتنی بر مؤلفه‌های دینی و بومی باشد.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران معاونت فرهنگی ستاد تسهیلات را عهده‌دار است و آنچه انجام شده ماحصل تلاش‌های جمعی حدود 16 دستگاه است.

ابراهیمی با بیان اینکه بیش از 4 هزار رویداد فرهنگی و هنری در نوروز امسال در مازندران برگزار شد، بیان داشت: نوروزخوانی، تهیه و تکثیر بروشور آداب سفر و احکام نماز، تهیه بسته‌های فرهنگی با محتویات آداب سفر و راهنمای سعادت، جشنواره‌های بومی، خیمه‌های نماز، اکران فیلم، نمایشگاه کتاب، ایستگاه‌های نقاشی، نمایش‌های خیابانی، نمایشگاه عکس، اهدای کتاب به گردشگران، مشاوره رایگان به خانواده‌ها، اعزام امام جماعت به مساجد، بروشورهای آموزشی، اطلاع‌رسانی و معرفی استان از جمله برنامه‌هایی بود که برای مسافران نوروزی اجرا شد.

معاون فرهنگی ستاد تسهیلات سفر مازندران در ادامه به فعالیت‌های این مجموعه برای پررنگ شدن اقامه نماز در سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: در یک هزار و 100 مسجد استان نمازجماعت برپا بود و خیمه‌های نماز نیز پذیرای گردشگران نوروزی بودند.

وی ادامه داد: 630 کانون فرهنگی هنری مساجد نیز در این ایام برنامه‌هایی متناسب با ایام فاطمیه داشتند و در مجموع در مساجد بین راهی استان و نمازخانه‌های جایگاه‌های سوخت و رستوران‌ها شرایط مطلوب‌تری مهیا شد.

ابراهیمی افزود: مساجد، اماکن متبرکه و امامزادگان استان در ایام فاطمیه در قالب طرح‌هایی نظیر آرامش بهاری و خیمه‌های معرفت و اجرای محافل انس با قرآن برنامه‌های پرباری را میزبان بودند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنانش به اعزام 40 هزار مازندرانی به مناطق عملیاتی جنوب اشاره کرد و گفت: امسال هم همچون سال‌های گذشته کاروان‌های راهیان نور با برنامه‌ریزی سپاه کربلای مازندران مورد استقبال خانواده‌های ولایتمدار مازندرانی قرار گرفت.

وی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران 8 هزار جلد کتاب را میان این کاروان‌ها توزیع کرد.

ابراهیمی به برگزاری مسابقه نامه‌ای به شهدا و نامه‌ای به امام رضا(ع) ویژه کاروان‌های راهیان نور اشاره کرد و گفت: 20 هزار فراخوان این دو مسابقه منتشر و در کاروان‌ها توزیع شد.

وی راهیان نور را یک فرصت عظیم و ناب برای مقابله با جنگ نرم توصیف کرد و افزود: گام برداشتن در مسیر شهدا انقلاب را در مقابله تمامی هجمه‌ها و توطئه‌ها بیمه می‌کند.

معاون فرهنگی ستاد تسهیلات سفر مازندران به کسب رتبه نخست سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: مازندران مهد تشییع و سرزمین علویان است و ارزش‌های دینی در زندگی مردم این دیار یک باور و اعتقاد ریشه‌دار است.

وی افزود: فعالیت‌های فرهنگی و هنری این استان باید با رویکرد ملی تعریف شود و این مهم نیازمند اختصاص اعتبارات ملی است، وقتی سالانه میلیون‌ها نفر به این دیار سفر می‌کنند با امکانات و زیرساخت‌های شهرستانی و استانی نمی‌توان بازخورد مطلوب را انتظار داشت.

ابراهیمی از تلاش‌های ارزنده و ستودنی خبرنگاران استان که نقش برجسته‌ای در اطلاع‌رسانی رویدادهای فرهنگی به گردشگران ایفا کردند قدردانی کرد و گفت: رشد 62 درصدی اخبار خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری بیانگر فعالیت شبانه‌روزی خبرنگاران مازندرانی است.

به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در آیین تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفر، به عنوان مدیر نمونه استانی معرفی شد.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول