اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز هنر انقلاب

کتابخانه تخصصی هنر کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی کتابخانه تخصصی هنر کهگیلویه و بویراحمد در روز هنر انقلاب خبر داد.

کتابخانه تخصصی هنر کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رضا پارسیان‌نژاد ظهر امروز در اولین نشست خبری خود در سال 92 با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال‌نو به کلیه شهروندان، به نامگذاری 21 فروردین اشاره و اظهار کرد: این روز هر ساله در کشور به نام روز هنر انقلاب نام‌گذاری شده است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت‌های مختلفی را به صحنه آورده و هنر به‌ عنوان یکی از ظرفیت‌های مهم در عرصه است.

پارسیان‌نژاد، تقوا، طهارت و اطلاع‌سانی را از ویژگی‌های مهم هنر واقعی انقلاب اسلامی دانست و گفت: با ظهور انقلاب و به پیروزی رسیدن آن هنرمندان آثار فاخری در عرصه‌های مختلف ادبیات، داستان، فیلم، تئاتر، نمایش خلق کردند.

وی به ویژگی‌های شهید مرتضی آوینی پرداخت و گفت: این روشنفکر هنرمند و شهید اهل قلم با ساخت فیلم در عرصه دفاع مقدس و پخش آن از صدا و سیمای کشور هنر دینی را معرفی کرد.

این مسئول، حوزه هنری را حوزه‌ای دینی و از نهادهای وابسته به نظام و به نوعی بازوی اجرایی مقام معظم رهبری در امور هنری عنوان کرد و گفت: حوزه هنری در اولین روزهای آغاز تشکیل این حوزه فعالیت خود را در استان ما شروع کرد.

پارسیان‌نژاد تاکید کرد: امروزه دستگاه‌های فرهنگی و هنری در ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف آثار قابل توجهی از جمله در تاریخ نگاری جنگ، خاطره نویسی و حضور مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب که برخواسته از دفاع مقدس بوده را خلق می‌کنند که استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این امر غافل نبوده و با توجه به رسالت خود برنامه‌های خاصی را اجرا کرده است.

رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد عمده ماموریت و رسالت این حوزه را بحث انقلاب، دفاع مقدس، خانواده، بیداری اسلامی، هنر دینی و ظرفیت‌های موجود در سطح این استان عنوان کرد و گفت: اگر به موضوعات بومی توجه شود می‌توان در سطح کشور نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرد.

وی اشاره‌ای به روز هنر انقلاب کرد و گفت: به مناسبت این روز و به رسم هر سال از هنرمندان شاخص و کسانی که در یک سال گذشته همکاری با این حوزه داشته‌اند تقدیر و تجلیل صورت می‌گیرد.

وی به دیگر برنامه‌های اجرایی در روز هنر اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت ایام فاطمیه و تقارن آن با این روز در 27 فروردین سال جاری غبارروبی گلزار شهدای شهرستان‌ها، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، راه‌اندازی اولین کتابخانه تخصصی هنر که در چهارشنبه هفته جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد و جشنواره منطقه‌ای انتظار از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/82011/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول