اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان:

732 روستا در زنجان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند

مدیر‌کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان گفت: 732 روستای بالای 20 خانوار در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند.

732 روستا در زنجان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند

علی کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امروز شرایط ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه امسال ثبت‌نام انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا طبق دستورالعمل وزیر کشور صورت می‌گیرد، اضافه کرد: تمهیدات لازم برای ثبت‌نام از کاندیداها صورت گرفته است.

مدیر‌کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان با اشاره به اینکه در این دوره 14 فرآیند انتخاباتی به صورت مکانیزه اجرایی می‌شود، افزود: در استان زنجان در هر هفت فرمانداری تابعه اقدامات لازم درباره انجام این فرآیندها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 732 روستای بالای 20 خانوار در استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند، افزود: امید است با همکاری همه‌جانبه انتخاباتی پرشور و سالم در استان برگزار شود.

کاظمی با اشاره به برخی از شرایط تعیین شده برای حضور کاندیداها در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اضافه کرد: بر اساس اعلام وزارت کشور همه روستاهای بالای 20 نفر خانوار و 100 نفر جمعیت، روستاهای واجد شرایط شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

وی با اشاره به اینکه سطح تحصیلات کاندیداها در روستاهای تا 200 نفر جمعیت خواندن و نوشتن و روستاهای بالای 200 خانوار باید دیپلم باشد، اضافه کرد: در شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت نیز اشخاص دارای مدرک کاردانی و شهرهای بالای 20 هزار نفر افراد دارای مدرک کارشناسی می‌توانند کاندیدای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شوند.

مدیر‌کل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان به برخی از اقدامات انجام شده در بحث انتخابات اشاره کرد و گفت:‌ امید است با همکاری‌های لازم زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در زنجان فراهم شود.

انتهای پیام/73005/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول