اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی هیئت مرکزی انتخابات:

نظارت بر تبلیغات داوطلبان انتخابات بسیار ضروری است

معاون حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور نسبت به نظارت دقیق بر نحوه تبلیغات داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا تأکید کرد.

نظارت بر تبلیغات داوطلبان انتخابات بسیار ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مسعود حمیدی پیش از ظهر امروز در همایش توجیهی یک‌روزه هیئت‌های نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا سیستان و بلوچستان اظهار داشت: براساس دستور وزیر کشور، از امروز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور آغاز شد.

وی افزود: هیئت‌های نظارت و اجرایی و عوامل برگزار کننده این انتخابات در سه مرحله، قبل از روز اخذ رأی، روز اخذ رأی و روز بعد از اخذ رأی وظایفی را بر عهده دارند.

معاون حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور عنوان کرد: فرمانداران و بخشداران از امروز به مدت پنج روز فرصت دارند هیئت اجرایی را انتخاب کنند.

حمیدی در ادامه به تشریح وظایف هیتت‌های نظارت و اجرایی انتخابات در سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: تبلیغات برای داوطلبان یکسان بوده، هفت روز قبل از روز انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان است و بعد و قبل از این زمان هرگونه تبلیغات غیرقانونی تخلف محسوب می‌شود.

وی نظارت بر نحوه تبلیغات داوطلبان انتخابات شورای شهر را مهم عنوان کرد و بیان داشت: اگر داوطلبی با تکیه بر تبلیغات غیرقانونی موفق به کسب آرا شود، با ارائه اسناد و مدارک مبنی بر تبلیغات غیر قانونی معترضان، آرای وی باطل می‌شود.

معاون حقوقی هیئت مرکزی انتخابات کشور گفت: ناظران و سر ناظران باید در روز انتخابات صبح زود در شعب حاضر باشند.

در ادامه این همایش معاون حقوقی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات به سئوالات مطرح شده از سوی شرکت کنندگان پاسخ داد.

جانشین ستاد انتخابات و مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان نیز در ادامه همایش ضمن تأکید بر حفظ فرهنگ ولایی در بین مسئولان گفت: در زمان بروز فتنه 88 خیلی از افرادی که در بطن نظام بوده و از خانواده‌های مذهبی و متدین پرورش یافته بودند، دچار انحراف فکری شدند.

غلامرضا ضیاعی افزود: عوامل جریان فتنه به‌گونه‌ای دچار انحراف فکری شدند که در مقابل فرهنگ ولایی قرار گرفتند چه بسا که اگر استحکام فکری می‌داشتند هرگز به مقابله با نظام نمی‌پرداختند.

وی با بیان اینکه حفظ مردم‌سالاری دینی رهبر در آن برهه از زمان دفاع از شرف و حیثیت جامعه مدنیت بود، گفت: تدبیر حکیمانه ایشان در آن زمان دشمن را در رسیدن به اهدافش ناکام گذاشت.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری سیستان و بلوچستان اضافه کرد: اگر در راستای فرهنگ ولایی حرکت کنیم با تعامل و همکاری شاهد انتخاباتی بی‌نظیر و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.

ضیاعی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان در تمامی انتخابات در زمینه میزان مشارکت و حضور در پای صندوق‌های رأی، جزو استان‌های برتر کشور بوده‌اند.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول