اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس:

12 درصد مرگ و‌ میرها بر اثر فشارخون است

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که 12 درصد از مرگ ‌و میرها بر اثر فشارخون رخ می‌دهد.

12 درصد مرگ و‌ میرها بر اثر فشارخون است

سیدمحمود میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع فشارخون و نقش آن در سلامت انسان، امسال شعار هفته سلامت به جدی گرفتن فشار خون اختصاص داده شده است.

وی افزود: هر ساله حدود 7 میلیون نفر در سطح جهان جان خود را بر اثر پرفشاری خون از دست می‌دهند که این رقم 12 درصد کل مرگ و میرها را شامل می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان فردوس، بهترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به فشارخون بالا را کنترل وزن و کنترل مصرف نمک خواند و تصریح کرد: ذائقه کودکان امروزی به سمت و سوی مصرف نمک و خوراکی‌های شور پیش می‌رود که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

میرزایی با اشاره به اینکه موضوع فشارخون از اهمیت بالایی برخوردار است، از افراد جامعه خواست تا فشارخون خود را از سن 20 سالگی به صورت دوره‌ای اندازه‌گیری و کنترل کنند.

برگزاری بیش از 30 برنامه متنوع در هفته سلامت

وی از برگزاری بیش از 30 برنامه ورزشی، بهداشتی و درمانی در هفته سلامت خبر داد و یادآور شد: برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی رابطان سلامت، برگزاری همایش قلب و عروق با محوریت فشارخون، برگزاری کارگاه کنترل استرس و برپایی ایستگاه سلامت از جمله این برنامه‌ها است.

این مسئول برگزاری کارگاه سنجش نحوه صحیح فشارخون ویژه پرسنل مراکز بویژه بهورزان، برگزاری مسابقه نقاشی در مدارس شهرستان، برگزاری کارگاه نقش ریزمغذی‌ها و غذاهای بومی در کنترل فشارخون را از دیگر برنامه‌های شهرستان فردوس در هفته سلامت عنوان کرد.

 انتهای پیام/69007/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول