اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پیام مشترک دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش آذربایجان غربی

تأمین سلامت دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین اهداف جامعه است

دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به مناسبت هفته سلامت پیام مشترک دادند، در این پیام تأمین سلامت دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین اهداف جامعه عنوان شده است.

تأمین سلامت دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین اهداف جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، صبح امروز تفاهمنامه‌ای بین آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی و دانشگاه علوم پزشکی استان به منظور همکاری و مشارکت این دو اداره در حوزه سلامت منعقد شد که در متن این بیانیه خطاب به دانش‌آموزان آمده است: سلامت نیاز مبرم هر انسان قبل از تولد تا پایان زندگی بوده و نعمتی الهی است که همه انسان‌ها در طول زندگی به آن احتیاج دارند.

در این پیام دانش‌آموزان به عنوان عظیم‌ترین قشر جمعیت کشور نامبرده شده‌اند و در ادامه این پیام با اشاره به نام‌گذاری 18 فروردین (7 آوریل) هر سال به عنوان روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف جهان، بر گرامیداشت این روز تاکید شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: سلامت روحی و جسمی هر جامعه جز با ارتقای سطح آگاهی‌های افراد آن جامعه و برقراری ارتباط تنگاتنگ میان سازمان‌های عرصه سلامت و افراد اجتماع از جمله شما دانش‌آموزان عزیز ممکن نمی‌باشد.

با توجه به شعار امسال هفته سلامت، در این پیام مشترک به موضوع فشار خون اشاره و اعلام شده است: فشار خون یکی از مهم‌ترین عوامل خطر و زمینه‌ساز بیماری‌هاست که طی سالیان اخیر شیوع آن افزایش چشمگیری داشته است؛ بهتر است بدانید با پیشگیری و کنترل این بیماری می‌توان از بروز عوارض و ناتوانی و مرگ و میر ناشی از آن به میزان قابل ملاحظه‌ای کاست.

در بخش پایانی این پیام مشترک نیز دانش‌آموزان به عنوان سفیران سلامتی عنوان شده‌اند تا پیام‌های بهداشتی را به خانواده‌های خود منتقل کنند.

انتهای پیام/61010/ن/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول