اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تاکید کرد

توجه ویژه به سبک زندگی اسلامی در هفته سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در هفته سلامت امسال قصد داریم توجه عمومی به سبک زندگی اسلامی که شامل تغذیه و رعایت اصول بهداشت جسمانی و روحی است، را ترویج دهیم.

توجه ویژه به سبک زندگی اسلامی در هفته سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفته سلامت استان قم، دکتر شمس‌الدین حجازی امروز در حاشیه طرح غربالگری فشار خون در صدا و سیمای مرکز قم در دیدار با بهرام محمدی‌نیا مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم با اشاره به شعار امسال هفته بهداشت در سطح جهان اظهار کرد: فشار خون یک بیماری خاموش است که در صورت عدم توجه به آن عوارض خطرناکی خواهد داشت و بیماری‌های گوناگونی را سبب می‌شود.

وی افزود: فعالیت مستمر ورزشی و تغذیه سالم دو عامل اساسی در پیشگیری از فشار خون هستند؛ در ایران بین 15 تا 20 درصد مردم به این بیماری مبتلا بوده و اگر سبک زندگی اسلامی که مورد تاکید رهبری نیز قرار دارد به درستی اجرا شده و تغذیه بهداشتی مورد نظر اسلام توسط مردم مراعات شود آنگاه بسیاری از این افراد از خطر نجات خواهند یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه قم نخستین استان در راه‌اندازی مدارس مروج سلامت بوده است گفت: تمام مولفه‌های یک زندگی بهداشتی و سالم در این مدارس به دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بحث فشار خون در هفته سلامت امسال، مسئله بهداشت دهان و دندان هم جزو اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی قم بوده و سعی داریم از ظرفیت‌های مذهبی موجود در استان مانند مراجع تقلید، با توجه به تاکیدات اسلام مبنی بر مسواک زدن مرتب، این فرهنگ را در میان اقشار مختلف نهادینه کنیم.

حجازی با بیان اینکه طرح ملی مسواک زدن دسته جمعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم پیشنهاد شده و به زودی اجرایی خواهد شد گفت: در این میان حمایت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما تاثیر فراوانی داشته و می‌تواند در ارائه آموزش‌های مناسب به نسل آینده نقش زیادی داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اجرای طرح غربالگری فشار خون در هفته سلامت سال جاری عنوان داشت: این طرح از امروز با اجرا در صدا و سیمای مرکز قم شروع شده و برخی ادارات نیز زیر پوشش آن قرار می‌گیرند؛ این طرح نمادین بوده و سعی داریم افراد مختلف را متوجه این بیماری خاموش کنیم.

وی ادامه داد: خروجی این طرح تبلیغ خوبی برای توجه عمومی به فشار خون بوده و به یقین پیشگیری از این بیماری صرفه‌جویی مالی و انسانی قابل توجهی را در پی خواهد داشت.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول