اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور فعالان عرصه سلامت

همایش هفته سلامت در گچساران برگزار شد

با حضور جمعی از مسئولان و فعالان عرصه سلامت گچساران همایش هفته سلامت در این شهرستان برگزار شد.

همایش هفته سلامت در گچساران برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، همایش هفته سلامت امروز و با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فرماندار گچساران، بخشدار مرکزی، فرمانده نیروی انتظامی، رؤسای بیمارستان‌های شهید رجایی و صنعت نفت و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان محلی، مسئولان واحدها، کارشناسان ستادی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران در این همایش اظهار کرد: هفته سلامت از 18 تا 24 فروردین با شعار «فشار خون را جدی بگیریم» آغاز و روزهای این هفته نیز با عناوین فرهنگی- بهداشتی نامگذاری شده است.

ستار اسدپور با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در زمینه سلامت از مدارس آغاز شود، افزود: فرهنگ‌سازی سلامت در مدارس نتیجه مطلوبی در ارتقای سلامت جامعه به همراه دارد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های متنوعی در هفته سلامت در زمینه مبارزه و فرهنگ‌سازی در زمینه بیماری فشار خون در نظر گرفته شده است.

2.17 درصد روستائیان گچساران به فشار خون مبتلا هستند

اسدپور با اشاره به آمار افراد مبتلا به فشار خون در گچساران ابراز داشت: با توجه به بیماریابی فعال در حوزه روستایی 17.2 درصد از جمعیت بالای 30 سال روستاهای گچساران به بیماری فشار خون مبتلا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران عنوان داشت: با توجه به اینکه بیماریابی در حوزه شهری به صورت فعال نیست، افزون بر 9 درصد جمعیت بالای 30 سال مبتلا به بیماری فشار خون شناسایی شده است.

اسدپور با اشاره به بیماریابی فعال در صنعت نفت گچساران افزود: در حوزه صنعت نفت گچساران حدود 23 درصد از جمعیت بالای 30 سال این حوزه به بیماری فشار خون مبتلا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران اضافه وزن و چاقی، مصرف نمک زیاد، کم بودن فعالیت فیزیکی، مصرف کم میوه و سبزیجات را از عوامل به وجود آورنده فشار خون عنوان کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل شیوه زندگی در شهرها، چاقی و ابتلا به فشار خون در میان اقشار جوان و نوجوان رو به افزایش است.

اسدپور ورزش و مصرف کم نمک را به عنوان فاکتورهای مبارزه با فشار خون و کاهش‌دهنده فشار خون بالا دانست.

وی یادآور شد: فشار خون سومین عامل مرگ و میر بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی و حوادث و سوانح است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران توجه جدی مربیان ورزش به زنگ‌ها و ساعت‌های ورزش دانش‌آموزان در مدارس را خواستار شد و ادامه داد: تحرک و ورزش در میان دانش‌آموزان می‌تواند زمینه‌ساز کاهش مؤثر افزایش چاقی در نتیجه جلوگیری از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی فرد در آینده شود.

اسدپور مدارس را بهترین پایگاه فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن الگوهای مثبت دانست و گفت: فرهنگ‌ جلوگیری از چاقی و گرایش به ورزش و تحرک را می‌توان به بهترین شکل ممکن در مدارس نهادینه کرد.

به گزارش فارس، در این همایش از فعالان حوزه سلامت گچساران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/82001/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول