اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی:

امنیت اجتماعی بسترساز و لازمه سلامتی است

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی گفت: هر چند تأمین سلامتی انسان‌ها نیازمند مشارکت و همکاری همه بخش‌های توسعه است ولی تا امنیت نباشد، اقدام برای توسعه سلامتی امری محال و غیرممکن است از این رو امنیت بستر سلامتی و لازمه آن است.

امنیت اجتماعی بسترساز و لازمه سلامتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود خرم‌نیا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بدون شک سلامتی همانند امنیت یک نعمت بزرگ الهی است و در فرهنگ متعالی اسلام، سلامتی یک ارزش و سرمایه و نعمت الهی مطرح شده است.

وی با اشاره به شعار امسال سازمان بهداشت جهانی برای روز سلامت به عنوان " فشار خون را جدی بگیریم "، افزود: در ایران بالغ بر 17.5 درصد از جمعیت 15 تا 64 سال به فشار خون بالا دچار هستند که مبارزه با آن مستلزم مشارکت مردم و همراهی سایر نهادهاست.

فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: تأمین، حفظ و ارتقای سلامتی نیاز به فاکتورهای متعددی دارد که مهم‌ترین آن ثبات و امنیت پایدار جامعه است به گونه‌ای که بدون وجود امنیت توسعه سلامتی محقق نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: هر چند تأمین سلامتی انسان‌ها نیازمند مشارکت و همکاری همه بخش‌های توسعه است ولی تا امنیت نباشد، اقدام برای توسعه سلامتی امری محال و غیرممکن است از این رو امنیت بستر سلامتی و لازمه آن است.

خرم‌نیا با اشاره به اینکه بدترین پیامد منفی وجود ناامنی در جوامع،، پایین بودن سطح سلامتی و به مخاطره افتادن سلامت افراد است، اظهار داشت: واضح است که وجود امنیت به دولت و ملت اجازه می‌دهد که خدمات بهداشتی و درمانی نظیر واکسیناسیون عمومی، توسعه سیستم خدمات بهداشتی و درمانی همچنین اجرای طرح‌های بهداشتی را به دورترین نقاط کشور گسترش دهد و با افزایش بودجه‌های بهداشتی و تربیتی، نیروی انسانی سالمی را برای کلیه بخش‌های جامعه به ارمغان بیاورد.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته سلامت همه ساله از تاریخ 18 تا 24 فروردین ماه در سراسر دنیا برگزار می‌شود، افزود: با توجه به اینکه انجام مأموریت‌های انتظامی مستلزم داشتن نیروی انسانی سالم با توانایی جسمانی بالاست از این رو فرماندهی انتظامی استان نیز همه ساله برنامه‌های ویژه‌ای در هفته سلامت برای بالا بردن سطح سلامت کارکنان اجرا کرده و در طول سال نیز با تست‌های پزشکی و تکمیل دفترچه سلامت برای کارکنان همچنین اجرای برنامه‌های ورزشی سعی در ارتقاء سلامت کارکنان دارد. 

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول