اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای تخصصی تغذیه‌ صنعت نفت:

سلامت کارکنان صنعت نفت، مهمترین اولویت مسئولان است

دبیر شورای تخصصی تغذیه‌ صنعت نفت گفت: توجه به سلامتی کارکنان صنعت نفت، از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان در این منطقه است.

سلامت کارکنان صنعت نفت، مهمترین اولویت مسئولان است

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، فرامرز کوچکی صبح امروز در جمع کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: توجه به سلامتی مردم و کارکنان صنعت نفت از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولان در این منطقه است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های ارزشمند در راستای تامین سلامت کارکنان منطقه پارس جنوبی، گام‌های ارزنده‌ای برداشته شده است.

دبیر شورای تخصصی تغذیه‌ صنعت نفت، از آنالیز ترکیبات بدن کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی تست‌های مختلف تجزیه و تحلیل ترکیبات بدن را برای تشخیص بیماری‌های مزمن انجام دادند.

کوچکی تصریح کرد: به‌ طور کلی واحد سلامت کار، با قصد جلوگیری زودرس بیماری‌های مزمن و ناشی از کار انجام وظیفه می‌کند و در این راستا آزمایش‌های مختلف به منظور انجام این هدف به‌کار گرفته می‌شود.

وی افزود: ما بر پایه‌ بالا بردن سطح کیفی ارایه‌ خدمات تشخیصی سلامت کار در صنعت نفت، از دستگاه "تجزیه و تحلیل ترکیبات بدن استفاده می‌کنیم که روش کار آن به این صورت است که در ابتدا یک‌سری شاخص‌ها را مانند قد، فشار خون، نبض، سن، و ... به دستگاه می‌دهیم و سپس فرد روی دستگاه می‌ایستد و چهار سنسور به بدن وصل می‌شود و در نهایت وزن، چربی بدن، چربی ذخیره‌ی بدن، شاخص سلامت BMI(نسبت قد به وزن)، وزن آب بدن، ذخیره‌ آب بدن، وزن عضلات، ذخیره‌ عضلات و چربی احشایی بدن مشخص می‌شود.

کوچکی با اشاره به نتایج به دست آمده از این دستگاه گفت: ما با در نظر گرفتن همه‌ شاخص‌های به‌دست آمده، تشخیص می‌دهیم که فرد در آینده ممکن است دچار چه مشکل‌ها و بیماری‌هایی شود و فرد را برای پیشگیری به پزشک متخصص مورد نظر، معرفی می‌کنیم.

دبیر شورای تخصصی تغذیه‌ صنعت نفت در پایان با تاکید بر لزوم مشاوره‌ تغذیه و مشاوره‌ ورزش نسبت به شرایط کار و نوع تغذیه‌ کارکنان، خاطر نشان ساخت: ما همه‌ این کارها را انجام می‌دهیم تا این حجم عظیم هزینه‌هایی که صرف درمان می‌شود، صرف خدمات بهتر و بیشتر به کارکنان شود و با انجام پیشگیری‌های به‌موقع از بروز بیماری‌های مختلف جلوگیری به عمل آوریم.

انتهای پیام/2451/ط10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول