اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا خبر داد

برگزاری همایش سلامت در صومعه‌سرا

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا از برگزاری همایش سلامت این شهرستان در 21 فروردین ماه سال‌ جاری خبر داد.

برگزاری همایش سلامت در صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، مهدی مقدم‌راد عصر امروز در جمع دانش‌آموزان مدرسه راهنمایی دخترانه فاطمیه (س) این شهرستان با اشاره به هفته سلامت و اهمیت پیشگیری به‌موقع افراد در بروز بیماری‌ها، اظهار کرد: جلوگیری از بیماری بسیار راحت‌تر و مهم‌تر از درمان آن در مواقع حاد است.

وی با بیان اینکه مصرف درست مواد غذایی همراه با تحرکات جسمانی تاثیر زیادی در سلامت جسم و روح افراد دارد، گفت: دانش‌آموزان و نوجوانان باید در انتخاب تغذیه سالم و مغذی دقت بیشتری داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا شعار هفته سلامت را «فشار خون را جدی بگیرید» عنوان کرد و افزود: این نامگذاری هرساله به یک بخش مهم از سلامت جسمانی افراد اختصاص یافته و درباره راه‌های پیشگیری و درمان آن بحث و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: مبارزه با فشار خون بالا با توجه به افزایش آن در کشور شعار منتخب هفته سلامت امسال اعلام شد تا با اطلاع‌رسانی به‌موقع افراد نسبت به علائم و راه‌های پیشگیری یا درمان دقت و تلاش مضاعف داشته باشند.

مقدم‌راد با تصریح بر اینکه فشار خون یک بیماری فراگیر در جهان است، ادامه داد: در دنیا از هر هشت نفر یک نفر دچار فشار خون بالاست که این رقم در ایران پنج به یک است.

وی، فشار خون بالا در برخی افراد را تا سال‌های زیادی بدون نشانه و علائم هشدار دهنده دانست و اذعان کرد: در بسیاری موارد علائم هشدار دهنده اولیه این بیماری نیز درمان نمی‌شود.

رئیس مرکز بهداشت و درمان صومعه‌سرا به عوارض و پیامدهای فشار خون بالا در افراد اشاره کرد و متذکر شد: بی‌توجهی به علائم فشار خون بالا موجب سکته قلبی و مغزی با خونریزی‌های داخلی شدید و فلج جسمانی می‌شود.

به گفته وی، چاقی و سیگار کشیدن از دیگر راه‌های بروز فشار خون بالا در افراد است.

مقدم‌راد، مهم‌ترین راهکار مبارزه با بیماری مذکور در افراد مبتلا را ورزش به ویژه پیاده‌روی دانست و خاطرنشان کرد: توصیه اکید پزشکان به افراد مبتلا به فشار خون بالا علاوه بر ورزش، مصرف مواد غذایی با مقدار نمک کم و خوردن غذاهای دریایی است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته سلامت در صومعه‌سرا، یادآور شد: برپایی سفره سلامت، گلباران مزار شهدا، دیدار با سالمندان دیالیزی،ویزیت رایگان اهالی روستای «ملک سر »،پیاده‌روی جمعی و برگزاری جلسه پیشگیری از خودکشی از جمله این برنامه‌هاست.

این مسئول از برگزاری همایش سلامت در صومعه‌سرا خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش در تاریخ 21 فروردین ماه جاری به مناسبت هفته سلامت در صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84003/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول