اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار:

پویایی جامعه در گرو تقویت سلامت است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: اگر به دنبال جامعه‌ای پویا هستیم باید سلامت افراد تأمین شود و ورزش و استفاده از غذاهای سالم سرلوحه کارها قرار گیرد.

پویایی جامعه در گرو تقویت سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهار به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت، همایش دانش‌آموزی در آموزشگاه حجاب شهر بهار برگزار شد.

در این همایش ابتدا مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: اگر به دنبال جامعه‌ای پویا هستیم، باید سلامت افراد تأمین شود و ورزش و استفاده از غذاهای سالم سرلوحه کارها قرار گیرد تا زندگی سالم داشته باشیم.

علی زارعی اضافه کرد: آموزش در ارتقای سطح سلامت جامعه مهم است و دانش‌آموزان به عنوان سفیران فرهنگی در بین خانواده‌ها هستند که باید در بحث سلامتی آموزش‌های لازم داده شود و دانش و آگاهی در خصوص بهداشت فردی و اجتماعی اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته سلامت «فشار خون را جدی بگیریم» است، عنوان کرد: بسیاری از برنامه‌های این هفته در راستای تبیین و تشریح بیماری فشار خون در بین اقشار مختلف مردم خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش بهار گرامیداشت هفته سلامت و تغییر سبک زندگی را در سلامتی مؤثر دانست و ابراز داشت: اگر به سمت تغییر و پیشگیری از بیماری‌ها نرویم، منابع موجود پاسخگو نیست و باید همه دست به دست هم دهیم و یاری‌گر بهداشت و درمان باشیم.

*نسل شوردوست در حال پرورش است

در ادامه، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار گفت: پیشگیری از بروز بیماری‌ها و همچنین ارتقای سطح دانش و آگاهی‌های جامعه نسبت به بیماری‌ها جزو وظایف حوزه بهداشت و درمان است و 18 تا 24 فروردین به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

آرش مفرح‌ذات در خصوص عوامل و خطرات فشار خون نیز گفت: فشار خون از جمله بیماری‌های چند علیتی است و تحرک کم و زندگی شهری، مصرف غذاهای پرچرب و مصرف دخانیات از جمله عوامل بروز فشار خون در افراد میان سال است.

ویبا بیان اینکه بیشتر عوامل مرگ و میر ناشی از بیماری مربوط به بیمارهای قلبی و عروقی است، اذعان داشت: موضوع فشار خون به عنوان شعارمحوری هفته سلامت در سال 2013 در نظر گرفته شده که نشان از اهمیت توجه به این موضوع دارد.

وی بیان کرد: با توجه به اهمیت کنترل فشار خون، نیاز است افراد جامعه از سن 20 سالگی به صورت دوره‌ای فشار خون خود را اندازه‌ گرفته و کنترل کنند.

مفرح‌ذات تصریح کرد: بهترین توصیه برای پیشگیری از ابتلا به فشار خون بالا، کنترل وزن و دومین توصیه نیز کنترل مصرف نمک است و آنچه که در این میان موجب نگرانی است، این است که ذائقه کودکان امروز به سمت شوری می‌رود و نسل شوردوست در حال پرورش است.

انتهای پیام/2499/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول