اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار تویسرکان:

سلامت افراد از شاخص‌های کلیدی توسعه جامعه است

معاون فرماندار تویسرکان سلامت افراد را یکی از شاخص‌های کلیدی توسعه جامعه دانست و گفت: بر این اساس هفته سلامت بهترین فرصت برای اطلاع‌رسانی اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار است.

سلامت افراد از شاخص‌های کلیدی توسعه جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، یحیی خورشید‌خانی در نخستین روز از هفته سلامت در جمع دانش‌آموزان و مسئولان در هنرستان پسرانه محمدیه تویسرکان، اظهار داشت: در راستای ارتقای سلامت و تأکید بر اصلاح شیوه‌های زندگی برای تأمین سلامتی مردم فرهنگ‌سازی و اطلا‌ع‌رسانی راهبردی‌ترین راهکار محسوب می‌شود.

وی گفت: مشارکت مردم و همکاری عمومی در راستای توجه به نقش سلامت و پیشگیری برای داشتن جامعه‌ای سالم و تبیین عوامل مؤثر بر سلامت اجتماع، هشدار و آگاهی‌بخشی به مردم و دست‌اندرکاران نظام سلامت از مؤلفه‌های ضروری در اجرایی شدن این مهم است.

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان شعار بهداشت جهانی را در سال‌جاری «فشار خون را جدی بگیریم » عنوان کرد و اظهار داشت: عاملی که سبب بسیاری از بیماری‌ها و خسارت‌های جبران‌ناپذیری در زندگی انسان می‌شود عدم کنترل آیتم‌های مهم در بروز و ظهور این گونه بیماری است.

وی با بیان اینکه رعایت اصول درست تغذیه در خانواده کارکردی بنیانی در همه حوزه‌های فعالیتی دارد، عنوان کرد: مادران تلاش کنند با به‌کارگیری و نهادینه کردن قواعد تغذیه سالم در خانه این امر را در بدنه جامعه ترویج دهند.

خورشیدخانی با اشاره به نقش تعیین‌کننده آموزش در افزایش نرخ ضریب سلامت در رده‌های سنی مختلف، گفت: بهترین زمان آموزش از سنین پایین با تعامل و همگرایی دستگاه‌های عامل و زیربنایی است چراکه این زمان دوره‌ای بسیار ارزشمند در مراحل رشد و تأثیرپذیر انسان قلمداد می‌شود.

وی ورزش و تحرک را یکی از عناصر اثرگذار در سلامت مردم عنوان کرد و ادامه داد: برای دستیابی به اهداف تعریف شده در همه زمینه‌ها سلامت شاخصه‌ای کاربردی است.

معاون فرماندار تویسرکان به تأکید دین مبین اسلام در این خصوص اشاره کرد و اظهار داشت: شکر نعمت و مراقبت از آن سبب افزون نعمت می‌شود پس می‌طلبد ما شاکر سلامتی خود باشیم و پیشگیری‌های لازم را در این خصوص داشته باشیم.

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان با بیان اینکه سبک و شیوه زندگی در کاهش مشکلات و نارسایی‌های جسمی و روحی سازوکاری راهبردی است، تصریح کرد: ترویج سبک زندگی غربی یکی از برنامه‌های طراحی‌شده استکبار است.

وی تأکید کرد: به کارگیری و افزایش بصیرت در راستای احیای شیوه زندگی ایرانی ـ اسلامی لازم است چراکه هم سلامت جامعه را با توجه به صنعتی شدن اجتماع تضمین و هم هجمه دشمن را خنثی می‌کند.

معاون فرماندار شهرستان تویسرکان سلامت افراد را یکی از شاخص‌های توسعه جامعه دانست و تصریح کرد: بر این اساس هفته سلامت بهترین فرصت برای اطلاع‌رسانی اهمیت و جایگاه بسیار مهم سلامت و سهم آن در تحقق توسعه پایدار و مشارکت مردم و همراهی سایر نهادها در این زمینه است.

منصور کریمی نیز در یک آموزش همگانی برای دانش‌آموزان ضمن تعریف فرآیند و چگونگی جریان‌سازی خون و فشار خون، اظهار داشت: بیشتر علائم فشار خون ناشناخته است و فرد متوجه آن نمی‌شود به همین دلیل به فشار خون قاتل خاموش نیز گفته می‌شود.

وی افزود: سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی، تنگی نفس، بخشی از عوامل این بیماری است که با مصرف بی‌رویه مواد غذایی در تغذیه بروز می‌کند.

کارشناس آموزش و بهداشت شهرستان تویسرکان شناسایی عوامل اصلی در ایجاد فشار خون را راهی برای پیشگیری این بیماری عنوان کرد و گفت: وراثت، جنسیت، چربی خون، سن فرد، سیگار و دخانیات، کم‌تحرکی و چاقی از عوامل بروز بیماری فشار خون است.

انتهای پیام/89010/م30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول