اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت آبیک:

ترویج فرهنگ سلامت، همت آحاد جامعه را می‌طلبد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک گفت: ترویج فرهنگ سلامت، همت آحاد جامعه اعم از مردم و مسئولان را می‌طلبد.

ترویج فرهنگ سلامت، همت آحاد جامعه را می‌طلبد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حمید برودتی در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته سلامت که در دبستان دخترانه بنت الهدی شهر آبیک برگزار شد، اظهار داشت: مقوله سلامت تنها بر عهده یک نهاد و اداره نیست، بلکه برای رسیدن به اهداف سلامت و ارتقای آن در جامعه، همه مسئول هستند.

وی افزود: اگر کسی این تفکر را داشته باشد که سلامت بر عهده یک اداره است، تفکر اشتباهی است چرا که همه در برابر سلامت نقش دارند و هر زمان مردم پای کار باشند موفق خواهیم بود.

این مسئول ادامه داد: سلامتی یک موهبت الهی است که باید قدرش را دانست و در حفظ آن تلاش کرد چرا که با سالم بودن جامعه، کشوری سالم خواهیم داشت.  

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آبیک در این مراسم با اشاره به شعار سازمان بهداشت جهانی «فشار خون را جدی بگیریم» تصریح کرد: بالا بودن فشار خون به اندام‌ها و اعضای بدن به ویژه کلیه، قلب، مغز و چشم آسیب جدی وارد کند.    

برودتی ورزش، تغذیه سالم و مناسب و عدم مصرف دخانیات را از عوامل مؤثر در پیشگیری از افزایش فشار خون ذکر و خاطرنشان کرد: کم کردن وزن، پرهیز از استعمال دخانیات، ورزش و تحرک، کاهش مصرف مواد قندی، کاهش چربی غذا، چربی گوشت و پوست مرغ، افزایش حبوبات و کم کردن مصرف نمک از راه‌های پیشگیری از ابتلا به فشار خون است که باید مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: فشار طبیعی 120 به روی 80 و فشار خون بالا 140 به روی 90 است.

این مسئول تصریح کرد: بهترین راه تشخیص فشار خون، اندازه‌گیری میزان آن است که در صورت بالا بودن، باید در کنترل آن توجه داشته باشیم.

برودتی خاطرنشان کرد: ورزش‌هایی مانند دوچرخه سواری، پیاده روی و شنا در پایین آوردن فشار خون بسیار تأثیرگذار هستند.

گفتنی است؛ اجرای نمایش، اجرای مقاله، به تصویر کشیدن هفته سلامت در قالب نقاشی در پارچه هفت متری با موضوع فشار خون و برگزاری مسابقه، از برنامه‌های جنبی مراسم گرامیداشت هفته سلامت بود.

انتهای پیام/77006/ط20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول