اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پزشکی رفسنجان:

فرهنگ غرب سلامت معنوی افراد را نشانه گرفته است

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان گفت: سلامت معنوی مهم‌تر از سلامت جسمی است و امروز ماهواره‌ها و فرهنگ غرب سلامت معنوی افراد را به خطر انداخته‌اند.

فرهنگ غرب سلامت معنوی افراد را نشانه گرفته است

.به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، عباس اسماعیلی ظهر امروز در نشستی خبری توجه اسلام به سلامت را ویژه دانست و اظهار داشت: بر همین اساس 18 فروردین از سوی ایران پیشنهاد شد که روز جهانی سلامت نامگذاری شود و به لحاظ ارزش والای این نعمت در اسلام در کشور ما یک هفته به عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان از بدو تاسیس ظرفیت‌های بسیار خوبی رقم زده است و به خود می‌بالیم که در کشور از جایگاه خوبی در این زمینه برخوردار هستیم.

اسماعیلی افزود: حیات بدون سلامت معنا ندارد و دانشگاه که متولی سلامت است و هماهنگی با سایر بخش‌ها را به عهده دارد تا این امر میسر شود، می‌کوشد تا به خوبی خدمت‌رسانی کند.

وی با بیان اینکه عوامل زیادی در سلامت انسان تاثیر دارند، گفت: امروزه زندگی به سمت متمدن شدن در حرکت است و عادات بد بسیاری از آداب و رسوم خوب را به فراموشی سپرده، لذا تغییر سبک زندگی می‌تواند تا حد زیادی به سلامت افراد جامعه کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی رفسنجان پیشرفت و تکنولوژی‌های پیچیده پزشکی که موجب بالا رفتن هزینه‌های درمانی شده را از مهم‌ترین بهانه‌ها برای جدی گرفتن بیشتر سلامت افراد دانست و عنوان کرد: با توجه به این مهم باید به پیشگیری پرداخت و هر کس مراقب سلامت خود باشد تا از صرف هزینه‌های گزاف بعدی خودداری شود.

وی ابراز داشت: سلامت معنوی مهم‌تر از سلامت جسمی است و امروز شاهد هستیم که ماهواره‌ها و فرهنگ غرب به شیوه ناگواری سلامت معنوی افراد را به خطر انداخته و در حقیقت پیش زمینه را برای به خطر افتادن سلامت جسمی فراهم کرده است.

وی وجود بیماران نوپدید را به واسطه سبک غلط زندگی دانست و افزود: شعار امسال روز جهانی بهداشت «فشار خون را جدی بگیریم» است، زیرا عامل بسیاری از بیماری‌های خطرناک و پرهزینه فشار خون بالا است.

انتهای پیام/80016/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول