اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهداشت و درمان تویسرکان تأکید کرد

ارتقای شاخص‌های سلامت نیازمند بسیج همگانی

رئیس بهداشت و درمان تویسرکان گفت: ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه نیازمند بسیج همگانی است.

ارتقای شاخص‌های سلامت نیازمند بسیج همگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، در نخستین روز از هفته سلامت، کارکنان بهداشت و درمان با حجت‌الاسلام ارزنده امام جمعه این شهرستان دیدار کردند.

رئیس بهداشت و درمان تویسرکان در دیدار با امام جمعه در جمع کارکنان بهداشت و درمان شهرستان تویسرکان، با اشاره به اینکه شعار بهداشت جهانی در هفته سلامت امسال « فشار خون را جدی بگیریم » است، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم این هفته اطلاع‌رسانی و آگاهی دادن به آحاد مردم در گستره وسیع در مورد بیماری فشار خون است.

حسین حسین‌زاده با بیان اینکه آموزش نقشی اساسی در کاهش نرخ ضریب این بیماری در اجتماع دارد، افزود: کلاس‌ آموزشی با حضور متخصص قلب و عروق برای کارکنان مرکز بهداشت شهرستان در این هفته برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اطلاع‌رسانی، فرآیند بروز فشار خون در قالب خبر و مقاله و نوشته‌های علمی از کانال رسانه‌های مجازی و مکتوب، بیان داشت: در پروسه زمانی 18 تا 24 فروردین‌ماه سال جاری پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و اندازه‌گیری فشار خون در مقابل مرکز بهداشت و محل اقامه نماز جمعه فعالیت دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از برگزاری راهپیمایی با هماهنگی اداره ورزش و جوانان شهرستان با اطلاع‌رسانی در سطح شهرستان خبر داد و افزود: برپایی پایگاه‌های تغذیه سالم در برخی مدارس شهرستان، بازدید مسئولان بهداشت و درمان از پایگاه‌های تغذیه بخش دیگر از برنامه‌های این دستگاه است.

وی ابراز داشت: ویزیت رایگان بیماران مبتلا به فشار خون و افراد بالای 35 سال در معرض خطر بیماری در مراکز بهداشت و درمان تویسرکان در این هفته انجام می‌شود.

حسین‌زاده از افتتاح مرکز بهداشتی و درمانی روستای اشتران در بخش خرم‌رود شهرستان خبر داد و اظهار داشت: عیادت از بیماران قلبی و عروقی بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، پاکسازی اماکن تفریحی از قلیان و اجرای کارناوال راهپیمایی دانش‌آموزی با همکاری آموزش و پرورش و... از دیگر اقدامات این نهاد در تویسرکان است.

وی با بیان اینکه ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه نیازمند بسیج همگانی است، اذعان داشت: تمام فعالان عرصه بهداشت و درمان تلاش دارند، نرخ سلامت را در بدنه اجتماع با ارائه آگاهی‌های لازم نهادینه کنند.

حسین‌زاده در پایان از ابتلای 7 میلیون نفر از افراد کشور به بیماری فشار خون خبر داد و عنوان کرد: شعار بهداشت جهانی در هفته سلامت « فشار خون را جدی بگیریم » با هدف فرهنگ‌سازی و آگاه‌سازی مردم در راستای ارتقای سلامت در جامعه نامگذاری شده است.

انتهای پیام/89010/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول