اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین خبر داد

افزایش 18 درصدی میزان اقامت مسافران نوروزی در قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: در تعطیلات نوروزی 850 هزار نفر از مسافران و گردشگران در این استان اقامت و از بناهای تاریخی دیدن کردند که میزان اقامت گردشگران نسبت به سال قبل با 18 درصد افزایش همراه بود.

افزایش 18 درصدی میزان اقامت مسافران نوروزی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند اظهار داشت: نوروز سال 92 با همکاری آموزش و پرورش، دادگستری، جمعیت هلال‌احمر، اورژانس، پلیس راه، نیروی انتظامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، حمل و نقل و پایانه‌ها، و راه و شهرسازی، خدمات منسجم و مناسبی به مسافران و گردشگران نوروزی ارایه شد که موجب رضایت گردشگران واقع شد.

وی افزود: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در استان قزوین از 25 اسفند ماه سال 91 فعالیت خود را آغاز و تا 15 فروردین سال 92 بر اساس آمارها بیش از چهار میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو وارد این استان شدند.

این مسئول اضافه کرد: پر ترددترین سفرها در روز هشتم و چهاردهم فروردین با عبور 286 هزار دستگاه و کم ترددترین روزهای سفر نیز در 27 اسفند ماه با عبور 134 هزار دستگاه خودرو صورت گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین ابراز داشت: محورهای پرتردد استان نیز، محور قزوین به رشت و قزوین به تهران بود که در این مدت 17 میلیون نفر از محورهای مواصلاتی استان تردد و 850 هزار نفر هم اقامت داشته و 298 هزار نفر در مدارس، کمپینگ‌ها و مهمان‌سراهای دولتی و خصوصی اسکان یافتند.

بیرانوند تصریح کرد: 580 هزار نفر گردشگر توسط هم استانی‌ها پذیرایی و 750 هزار نفر نیز از بناهای تاریخی استان دیدن کردند و میزان مسافرت 37.5 درصد و اقامت در استان 18 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به برنامه‌های فرهنگی در طول نوروز 92 عنوان کرد: با برپایی نمایشگاه صنایع دستی در استان بیش از 200 هزار نفر از این نمایشگاه دیدن کرده و با هنرهای سنتی مناطق مختلف کشور و استان قزوین آشنا شدند.

بیرانوند یادآور شد: 180 راهنمای بنای تاریخی نیز در تعطیلات نوروز راهنمایی مسافران و گردشگران را در فضاهای تاریخی و مبادی ورودی استان بر عهده داشتند.

انتهای پیام/77002/ط/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول