اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان یافتن تعطیلات

مسافران نوروزی در استان بوشهر با بدرقه مسئولان به شهرهای خود بازگشتند

با پایان یافتن تعطیلات آخرین مسافران نوروزی دراستان بوشهر با بدرقه مسئولان این استان به شهرها و دیار خود بازگشتند.

مسافران نوروزی در استان بوشهر با بدرقه مسئولان به شهرهای خود بازگشتند

به‌گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، در این آیین که صبح امروز در ابتدای جاده خروجی بوشهر برگزار شد مسافران نوروزی پس از گذشتن از زیرقرآن کریم و دریافت شاخه‌های گل و هدایایی از مسئولان استان بوشهر عازم شهر و دیار خود شدند.

مدیرکل دفتر شهری استانداری بوشهر با بیان اینکه میزان ورود گردشگران در نوروز امسال افزایش داشته است افزود: مدت ماندگاری مسافران نوروزی در استان بوشهر از یک و نیم روز به بیش از دو روز افزایش یافته است که رتبه چهارم کشوری در ماندگاری مسافران به استان بوشهر اختصاص دارد.

عزیزالله خورشیدی از افزایش رضایتمندی مسافران نوروزی از استان خبر داد و تصریح کرد: طبق بررسی‌های انجام شده خدمات رفاهی ارائه شده به مسافران به گونه‌ای بوده که رضایتمندی آنان را درپی داشته است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نیز گفت: ایجاد زیر ساخت‌های لازم گردشگری و وضعیت آب و هوای مناسب در این استان جذابیت خاصی را در این منطقه فراهم کرد که موجب افزایش مدت اقامت مسافران شد.

الیاس کیامرزی تاکید کرد: در تعطیلات نوروز امسال زیر ساخت‌های لازم شامل اسکان مسافران، ایجاد تجهیزات رفاهی و تفریحی، بازارچه‌های صنایع دستی و برپایی جشنواره‌های گوناگون فراهم شد که مدت ماندگاری مسافران در استان بوشهر را افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 10 هزار نفر در شبانه روز در ایام تعطیلات به مسافران خدمات ارائه می کردند تصریح کرد: این افراد علاوه بر خدمات اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران در 30 پایگاه، خدمات‌درمانی، رفاهی، انتظامی و تفریحی به مسافران عرضه کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از افزایش استفاده مسافران نوروزی از دریا خبر داد و بیان کرد: مسافران نوروز علاوه بر استفاده از تفریحات دریایی، روزانه بیش از 40 هزار نفر از گشت دریایی که به‌وسیله کشتی، قایق و لنج انجام می‌شد استفاده می‌کردند.

کیامرزی با بیان اینکه 4 هزار تخت در هتل، هتل آپارتمان، متل و مهمان‌پذیرها در اختیار مسافران بود، افزود: برای رفاه‌ حال مسافران 8 هزار تخته چادرگروهی در 30 کمپ و 4 هزار کلاس درس با امکانات لازم شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، مراکز درمانی ثابت و سیار، و آبرسانی سیار ایجاد شد، که موجبات رضایت مسافران را فراهم کرد.

وی ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در همه شهرهای استان، بازارچه فروش کالا، برپایی جشنواره صدای بهار و جشنواره مجسمه‌های شنی را از جمله برنامه‌های نوروز در استان ذکر کرد.

انتهای پیام/66006/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول