اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان خبر داد

افزایش 36 درصدی اقامت مسافران نوروزی در کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: اقامت مسافران نوروزی در استان کرمان 36 درصد افزایش یافت.

افزایش 36 درصدی اقامت مسافران نوروزی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حسین شمس‌الدینی شامگاه شنبه در آیین تقدیر از فعالان ستاد تسهیلات نوروزی استان کرمان اظهار داشت: استان کرمان در نوروز سال جاری از رشد خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله ورود گردشگران و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری برخوردار شد.

وی با اشاره به اینکه کرمان از مسیر به مقصد گردشگران تبدیل شده است، بیان داشت: استان کرمان به لحاظ تنوع آب و هوایی دارای جاذبه‌های بسیاری است، به طوری که گرم‌ترین نقطه جهان و همچنین مناطق ییلاقی بسیاری در این استان وجود دارد.

دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان کرمان تصریح کرد: کرمان بخشی از تاریخ جهان است و آثاری را از تمام دوران تاریخی در این استان داریم و خلق و خوی بسیار خوب مردم کرمان تکمیل‌کننده ظرفیت‌های گردشگری استان کرمان است.

شمس‌الدینی از رشد 33 درصدی ورود گردشگران به کرمان، 36 درصدی اقامت مسافران نوروزی در کرمان و 77 درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان در ایام نوروز سال جاری خبر داد.

وی خاطر نشان کرد: طی هفت شب متوالی در ایام نوروز تمام ظرفیت اقامتگاه‌های کرمان تکمیل بود و یک هزار کلاس به ظرفیت ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان کرمان افزوده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان ابراز داشت: بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان در ایام نوروز رقم بی‌سابقه‌ای را نشان می‌دهد به عنوان مثال مجموعه گنجعلیخان کرمان در یک روز بیش از 20 هزار بازدیدکننده و ارگ تاریخی بم و باغ شاهزاده ماهان طی یک روز بیش از 30 هزار بازدیدکننده را داشتند.

شمس‌الدینی بیان کرد: در حالی شاهد افزایش بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان هستیم که نرخ ورود به این اماکن افزایش قابل توجهی داشته است.

وی از برگزاری 100 جشن صدای بهار با 254 برنامه و حضور 480 هزار نفر طی ایام نوروز سال جاری خبر داد و گفت: 16 مجموعه نمایشگاهی صنایع دستی در ایام نوروز در استان کرمان دایر شد و 52 بقعه متبرکه میزبان طرح آرامش بهاری بودند.

انتهای پیام/80019/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول