اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی عنوان کرد

افزایش اقامت مسافران نوروزی در استان مرکزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از افزایش 41 درصدی اقامت مسافران نوروزی در شهرهای مختلف این استان خبر داد.

افزایش اقامت مسافران نوروزی در استان مرکزی

مجتبی رضوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: در ایام نوروز امسال میزان اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در شهرهای مختلف استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 41.8 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز امسال 20 میلیون و 910 هزار و 838 نفر وارد استان شدند که از این تعداد یک میلیون و 667 هزار نفر در شهرهای استان اقامت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی از اسکان یک میلیون و 910 هزار و 838 مسافر در هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، منازل استیجاری، کمپ‌های موقت، مدارس، چادرهای مسافرتی و سایر مراکز اقامتی سراسر استان خبر داد و بیان داشت: شهرستان محلات از نظر جذب مسافر و گردشگر رتبه برتر را در بین سایر شهرهای استان به خود اختصاص داده بود.

رضوانی افزود: وجود جاذبه‌های بالای گردشگری نظیر پارک سرچشمه، آبگرم، گلخانه‌ها و اماکن تاریخی محلات بیشترین مسافران نوروزی را به سمت خود جذب کردند.

وی خاطر نشان ساخت: به منظور ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی کارشناسان و بازرسان بیش از 600 مورد بازدید را از مراکز اقامتی مسافران به عمل آوردند که از این تعداد 10 مورد منجر به اخطار و 31 مورد تذکر شده است و مجموعا 64 درصد بازدید از مجتمع‌های بین‌راهی، 13 درصد بازدید از هتل‌ها، هفت درصد بازدید از مهمانپذیرها و چهار درصد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و 12 درصد از سایر تاسیسات گردشگری استان به عمل آمده است.

وی همچنین از بازدید حدود 84 هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از موزه‌ها، بناهای تاریخی و دیگر جاذبه‌های گردشگری استان خبر داد و بیان داشت: بیشترین بازدیدها مربوط به بیت قدیمی امام(ره) در شهرستان خمین بوده است.

به گفته وی موزه‌ چهار فصل اراک، موزه سلطان آباد، موزه مردم شناسی سالار محتشم خمین، موزه مفاخر اراک، پارک سرچشمه و باغات گل محلات نیز از دیگر اماکن مورد استقبال مسافران نوروزی بوده است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر استان مرکزی گفت: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته خوشبختانه استان مرکزی موفق به کسب رضایت 91 درصدی مسافران از نظر پذیرایی و استقبال از مسافران شد، همچنین در نظر سنجی‌های صورت گرفته 84 درصد از مسافران وضعیت تابلوهای معرفی خیابان‌ها، اماکن و مسیرها را مطلوب ارزیابی کردند.

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفر استان در روزهای آینده خبر داد.

انتهای پیام/87002/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول