اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بم خبر داد

رشد 30 درصدی اسکان مسافران نوروزی در بم

فرماندار بم گفت: اسکان مسافران نوروزی در شهرستان بم 30 درصد افزایش یافت.

رشد 30 درصدی اسکان مسافران نوروزی در بم

حسین زین‌الصالحین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بم با اشاره به میزان اقامت گردشگران نوروزی در این شهرستان اظهار داشت: بر اساس آمار ستاد تسهیلات سفرهای شهرستان بم از 25 اسفند ماه 91 تا 14 فروردین ماه جاری بیش از 400 هزار نفر از میهمانان نوروزی در این شهرستان اقامت داشتند.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان بم افزود: از آغاز تعطیلات نوروزی بیش از 300 هزار نفر از اماکن و بناهای تاریخی به ویژه ارگ تاریخی بم دیدن کردند.

وی تصریح کرد: ارگ تاریخی بم مهم‌ترین بنای مورد توجه مسافران نوروزی بود که در کنار آن میهمانان نوروزی از موزه، حناسایی، منطقه گردشگری دهبکری، امامزاده زید، امامزاده اسیری، امامزاده سید عبدالله، امامزاده خواجه حسن عسکری و سایر بناهای تاریخی و گردشگری بم بازدید کردند.

زین‌الصالحین از رشد 20 درصدی بازدید مسافران و گردشگران از اماکن تاریخی و گردشگری در تعطیلات نوروز خبر داد و ابراز داشت: اسکان مسافران نوروزی در محل‌های مشخص شده نسبت به مدت زمان مشابه آن در سال گذشته بیش از 30 درصد افزایش داشت.

این مسئول افزود: 20 مدرسه در بم برای اقامت مسافران در نظر گرفته شد و همچنین شهرداری این شهرستان پارک‌ها را برای اسکان میهمانان آماده‌سازی کرد.

فرماندار بم بیان داشت: علاوه بر مدارس، هتل‌ها، مهمانسرای جهانگردی، پارک‌ها و مهمانسرای ادارات آماده و پذیرای مهمانان نوروزی بودند و در مواقع اضطراری مساجد و حسینیه‌ها نیز آماده خدمات‌دهی و اسکان به میهمانان بودند.

زین‌الصالحین ادامه داد: با توجه به اقدامات انجام شده در زمینه اسکان مسافران در سطح شهرستان بم و با وجود افزایش قابل توجه ورود و اسکان مهمانان نوروزی کوچک‌ترین مشکلی در زمینه اسکان و خدمات‌رسانی به آنها نداشته‌ایم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره نوروزی در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید گفت: در این ایام شاهد برپایی نمایشگاه صنایع دستی و همچنین انجام برنامه‌های شاد و متنوع در حاشیه ارگ قدیم بم بودیم.

این مسئول افزود: شهرستان بم به علت دارا بودن شرایط مساعد آب و هوایی از دوران پیش از تاریخ به عنوان یکی از استقرارگاه‌های بشری مورد توجه بوده و نتایج حاصل از کاوش‌های علمی باستان‌شناسی در مکان‌های باستانی حاکی از این مطلب است که قدمت این منطقه به 9 هزار سال قبل از میلاد بر می‌گردد.

فرماندار بم خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی‌های اخیر این موهبت الهی که در اواخر اسفند ماه سال 91 روی داد، موجب شد که مشتاقان طبیعت و آثار تاریخی و صنایع دستی به این دیار سفر کنند.

زین‌الصالحین اذعان داشت: در نوروز سال جاری بیش از 15 پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری توسط ادارات در سراسر این شهرستان دایر شد که به مسافران ارائه خدمات می‌کردند.

وی متذکر شد: در نوروز سال جاری تزئین شهر بم با نصب پرچم‌های مثلثی و ریسه‌ای انجام و ده‌ها سفره هفت‌سین در نقاط مختلف شهرستان به نمایش گذاشته شد.

این مسئول در پایان گفت: مردم و مسئولان شهرستان بم در استقبال از میهمانان نوروزی سنگ تمام گذاشتند.

انتهای پیام/2446/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول