اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

افزایش 14,14 درصدی مسافران نوروزی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از افزایش 14,14 درصدی مسافران نوروزی در تعطیلات سال نو خبر داد.

افزایش 14,14 درصدی مسافران نوروزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یحیی نقی‌زاده صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: در طول این ایام بیش از 2 میلیون و 700 هزار گردشگر وارد استان اردبیل شدند که با توجه به مساعد بودن شرایط جوی میزان اقامت یک رشد 197 درصدی را نسبت به مدت مشابه نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه سفر و گردشگری امروز به یک صنعت بالنده تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: استان اردبیل با توجه به برجستگی‌ها و شرایط خاص و مزیت‌های فرهنگی، اقتصادی، طبیعی و گردشگری از استان‌های میهمان‌پذیر کشور است که همه ساله میزبان میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی ستاد تسهیلات سفر در ارتقای امنیت، اقامت مطلوب، بهداشت و درمان مناسب و اسکان راحت برای مسافران و گردشگران یادآور شد: ما در سفرهای خارجی نیز شاهد کاهش 90 درصدی خروج مسافران ایرانی به آن سوی مرزها و افزایش 197 درصدی اقامت مسافران خارجی به ویژه کشور آذربایجان در استان اردبیل بودیم.

نقی‌زاده با اشاره به اینکه بازدید از موزه‌ها 43.2 درصد و همچنین دیدن مکان‌های تاریخی و گردشگری رشد مطلوبی داشته است، گفت: در این ایام شاهد افزایش 34.5 درصدی نظارت‌ها، 250 درصدی تشویقی‌ها و 425 درصدی تذکر‌ها بودیم.

این مسئول عنوان کرد: در این ایام 27 هتل، 75 هتل – آپارتمان، 121 میهمان‌پذیر و 137 خانه دارای مجوز با عنوان خانه‌های استیجاری در ارائه خدمات به میهمانان و مسافران پیشقدم بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از ارائه خدمات توسط 10 موزه،‌ 21 دفتر خدمات مسافرتی و 16 مرکز پذیرایی بین راهی خبر داد و افزود: به همت جمعیت هلال احمر و با شعار «ایمنی و آرامش مسافران» 18 پایگاه راهنمای جوانان فعالیت کرده و 18 پایگاه امدادی نیز به همراه 21 خیمه نماز، 16 ایستگاه سلامت، 10 چادر دوستدار کودک در تعطیلات نوروزی به هموطنان ارائه خدمات کردند.

نقی‌زاده بهره‌گیری از یک دستگاه بالگرد، 27 دستگاه ست نجات سبک و سنگین، هفت خودروی امداد و نجات، 17 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه وانت تک‌کابین، 15 دستگاه خودروی کمک‌دار و یک خودروی امدادرسانی به همراه آمبولانس‌های جدید و های‌لوکس را از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر عنوان کرد.

این مسئول بیان داشت: در این ایام 300 نفر راهنما و 200 امدادگر باز‌آموزی شده فراخوان شده بودند که در تعطیلات نوروزی 112 هزار بروشور توزیع و 3 هزار و 402 لوح فشرده نیز بین مسافران و گردشگران نوروزی عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای استان و فعالان این عرصه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول