اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی ملایر خبر داد

افزایش 20 درصدی ورود مسافران نوروزی به ملایر

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر از رشد 20 درصدی آمار مسافران نوروزی در تعطیلات نوروز به شهرستان ملایر خبر داد.

افزایش 20 درصدی ورود مسافران نوروزی به ملایر

محمدرضا بشری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر از ورود 400 هزار مسافر از طریق راه‌آهن، اتوبوس، مینی‌بوس، سواری شخصی و... به شهرستان ملایر در ایام نوروز امسال خبر داد و افزود: با توجه به اضافه شدن یک واگن به قطار ملایر این امر تأثیر بسزایی در افزایش مسافرت به شهرستان ملایر داشته است.

وی از رشد 20 درصدی سفرهای نوروزی به ملایر نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر با همکاری سایر نهادها تمام تلاش خود را در راستای خدمت‌رسانی مطلوب و مناسب به مسافران نوروزی به کار بست.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر از ورود 27 گردشگر خارجی به این شهرستان در ایام نوروز خبر داد و ابراز داشت: این گردشگران از کشورهای مختلف بوده و از اماکن تاریخی ملایر از جمله تپه نوشیجان، شهر زیرزمینی سامن و موزه لطفعلیان و خانه مصدقی ملایر دیدن کردند.

وی از بازدید بیش از 12 هزار مسافر از شهر زیرزمینی سامن و ارگ باستانی نوشیجان در ایام نوروز امسال خبر داد و بیان داشت: دیدار از این مکان‌های تاریخی نیز نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

بشری از رشد صد در صدی برنامه‌های فرهنگی این اداره نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: بیشتر این برنامه‌ها برای نخستین بار در شهرستان ملایر اجرایی شد که با استقبال بی‌نظیر مسافران و همشهریان ملایر مواجه بود.

وی تشکیل دبیرخانه ستاد تسهیلات نوروزی، هماهنگی با ادارات و نهادها در ستاد تسهیلات نوروزی، معرفی شهرستان و اماکن تاریخی ملایر را از طریق بروشور و تلویزیون شهری را از اهم این برنامه‌ها برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری ملایر گفت: امسال نیز مانند سال گذشته هشت راهنمای شهری ملایر در راستای شناسایی بهتر اماکن تاریخی و گردشگری ملایر در نظر گرفته شده بود.

وی به نصب بنر به دو زبان فارسی و لاتین در ورودی‌ها و داخل شهر اشاره کرد و افزود: نقشه راهنمای شهری، توزیع 25 هزار بروشور با همکاری سایر نهادها در ایام نوروز، در نظر گرفتن اتوبوس و تور گردشگری برای بازدید از اماکن تاریخی ملایر، برگزاری جشن محلی سیاه‌چادر عشایر برای نخستین بار در ایام نوروز در ورودی ملایر و محل پارک کوثر، برگزاری برنامه‌های جشن محلی، پخت نان محلی و رقص محلی، پذیرایی میهمانان نوروزی از دیگر برنامه‌های این اداره در این ایام بوده است.

بشری به برگزاری مسابقات بومی، محلی در ملایر در نوروز 92 اشاره کرد و گفت: همچنین در اماکن تاریخی مسابقات دارت و طناب‌کشی و... ویژه مسافران نوروزی برگزار و به برگزیدگان نیز هدایا و سوغات شهرستان داده شد.

وی برگزاری برنامه شعر نوروزخوانی و شاهنامه‌خوانی همراه با موسیقی محلی در 27 اسفند ماه در موزه ملایر برگزاری جشن بادبادک‌ها ویژه کودکان، راه‌اندازی تلفن گویا در راستای معرفی اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان را از دیگر اقدامات این اداره برشمرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر برگزاری جشن گلریزان برای کودکان بی‌بضاعت در زورخانه تاریخی بابک و دیدار اعضای ستاد تسهیلات نوروزی با امام جمعه، چیدن سفره هفت سین در اماکن تاریخی و اجرای مسابقه خاطره‌نویسی از سفرهای نوروزی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان در اماکن تاریخی را از دیگر برنامه‌های این اداره در ایام نوروز دانست.

وی افزود: همچنین در لحظه تحویل سال و روز اول فروردین به 10 نفر از مسافرانی که وارد شهر ملایر شدند، صنایع دستی ملایر هدیه داده شد.

بشری برگزاری نمایشگاه و بازارچه محلی برگزاری، نمایشگاه عکس‌های قدیمی از اماکن تاریخی شهرستان ملایر در خانه مصدقی و... را از دیگر برنامه‌های این اداره و ستاد تسهیلات نوروزی در ملایر برشمرد.

انتهای پیام/89013/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول