اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهاردهمین روز از بهار

تکاب همچنان منتظر مسافران نوروزی است

تکاب با مناطق سرسبز و آثار تاریخی مختلف در چهاردهمین روز از بهار سال 1392 همچنان چشم انتظار مسافران نوروزی است.

تکاب همچنان منتظر مسافران نوروزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تکاب، آذربایجان غربی به ویژه تکاب با مناطق سرسبز، چشم‌اندازهای دلنشین و آثار تاریخی مختلف همچنان چشم انتظار مسافران نوروزی است تا در نیمه دوم فروردین ماه نیز از آنها استقبال خوبی به عمل آید و در نهایت مسافران ورودی از مناطق مختلف کشور و جهان با خاطرات دلنشینی این خطه را ترک کنند.

تکاب یکی از شهرستان‌های آذربایجان غربی است که در جنوب شرقی این استان قرار دارد و مرکز آن تکاب است، این شهرستان از غرب به شاهین‌دژ، از شمال غرب به هشترود، از شمال شرق به زنجان، از جنوب و جنوب غرب به سقز، از طرف جنوب شرق به بیجار منتهی می‌شود.

تکاب 102 روستا دارد، ساروق مهم‌ترین رودخانه تکاب است که بخشی از آب آشامیدنی مردم از این طریق تامین می‌شود.

×مجموعه جهانی تخت سلیمان تکاب

تخت سلیمان تکاب یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی نه‌تنها تکاب و آذربایجان غربی بلکه کشورمان قلمداد می‌شود که هر سال به ویژه در ایام تعطیلات، گردشگران را از مناطق مختلف جهان به سوی خود جذب می‌کند و افراد زیادی از این مجموعه جهانی بازدید به عمل آورده سپس به تمدن غنی و قدمت طولانی کشورمان اعتراف می‌کنند.

این مجموعه جهانی از بقایای قلعه بزرگی است که در فاصله 45 کیلومتری شمال شرقی تکاب قرار دارد به طوری که این محل مرکز آتشکده بزرگ شهریاران سلسله ساسانی به نام آذرگشسب بوده و یکی از آتشکده‌های معروف دوره ساسانیان نیز به حساب می‌آید.

در سال 1382 موضوع ثبت مجموعه جهانی تخت سلیمان در فهرست میراث جهانی در اجلاس پاریس مطرح شد که این پیشنهاد با اکثریت آرا به عنوان چهارمین اثر تاریخی ایران اسلامی به ثبت جهانی رسید لیکن این موضوع بر اهمیت و جایگاه اثر تاریخی فوق بیش از پیش افزوده است تا جایی که هر سال گردشگران زیادی برای بازدید از تخت سلیمان تکاب به این خطه وارد می‌شوند.

× آبگرم احمد آباد

آبگرم احمدآباد در قسمت غربی کوه زندان قرار دارد به طوری که این محل یک جاذبه توریستی محسوب شده و همواره مورد اقبال عمومی قرار می‌گیرد؛ گردشگران و ساکنان بومی این منطقه از آبگرم احمدآباد برای استحمام کردن استفاده می‌کنند.

این آبگرم به دلیل داشتن املاح معدنی گوناگون، خاصیت دارویی دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در حال حاضر تاسیسات و امکانات مطلوبی در این مکان ایجاد شده است که باعث می‌شود آبگرم احمدآباد بیش از گذشته مورد استقبال قرار گیرد.

×غار چاه زندان

کوه زندان یا غار چاه زندان یکی دیگر از آثار تاریخی و دیدنی آذربایجان غربی قلمداد می‌شود به طوری که کوه زندان یا غار چاه زندان در سه کیلومتری میراث جهانی تخت سلیمان تکاب واقع شده است، این کوه در اثر اقدامات انسانی به شکل زندان در آمده است.

در اطراف این کوه تعدادی چشمه آب گرم وجود دارد که بر زیبایی و عظمت کوه می‌افزاید و چشم‌انداز بی‌نظیری خلق می‌شود لیکن رسانه‌های جمعی باید این مناطق گردشگری را به اقشار مختلف معرفی کنند تا مسافران و گردشگران از آن بی‌بهره نمانند.

چمن متحرک چملی، دژ سارق قوری‌خان، بقعه ایوب انصاری، آبگرم قینرجه، بالاخانه قیزقبان‌بالا، قلعه حسنعلی‌خان افشار، قلعه ساری‌قورخان، قلعه بلقیس، تپه مجید سایر مناطق گردشگری این شهرستان هستند که باید به شکل گسترده توسط رسانه‌ها، راهنمایان گردشگری و ...به اقشار مختلف مردم معرفی شوند تا از آنها بازدید به عمل آید.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول