اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان اردبیل عنوان کرد

سرویس‌دهی 1400 دستگاه وسایط نقلیه عمومی به مسافران نوروزی

دبیر ستاد تسهیلات سفر‌های نوروزی استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی یک هزار و 400 دستگاه وسایط نقلیه عمومی اقدام به جابه‌جایی مسافران و گردشگران این ایام کردند.

سرویس‌دهی 1400 دستگاه وسایط نقلیه عمومی به مسافران نوروزی

یحیی نقی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با همکاری حمل و نقل و پایانه‌های استان ارائه خدمات توسط چهار شرکت حمل و نقل، سه مرکز معاینه فنی و یک‌هزار و 400 دستگاه اتوبوس‌، مینی‌بوس و خودروهای سواری حمل و نقل برون شهری انجام شده است.

وی همچنین به ارائه خدمات توسط 19 پایگاه انتظامی، یک‌هزار و 50 پرسنل برای ثبت و کنترل، نظارت و انتظام‌بخشی به تردد مسافران و گردشگران نوروزی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل عنوان کرد: در این ایام 18 تیم خودرویی پلیس راه و راهور با مشارکت 180 نفر پرسنل و با همراهی 36 تیم موتوری و نظارت 650 نفر پرسنل در جاده‌ها و داخل شهر با روان‌سازی ترافیک و استفاده از 60 دستگاه دوربین کنترل سرعت همکاری و مشارکتی را با ستاد تسهیلات سفر داشتند.

وی با اشاره به فعالیت‌های حوزه بهداشت و درمان و اورژانس گفت: در این ایام ارائه خدمات توسط 10 بیمارستان، 37 درمانگاه دولتی و خصوصی، سه ایستگاه سلامت در محورهای مواصلاتی و 37 پایگاه اورژانس اعم از شهری و جاده‌ای انجام شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل استفاده از 50 دستگاه آمبولانس، دو اتوبوس – آمبولانس و بهره‌گیری از 300 نفر پرسنل در اورژانس و اعزام 14 اکیپ سه نفره برای بازدید به همراه فعالیت 19 داروخانه شبانه‌روزی را از دیگر برجستگی‌های ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اعلام کرد.

نقی‌زاده ارائه خدمات 10 راهدار‌خانه و همچنین اسکان 59 هزار نفر روز فرهنگی در 82 مدرسه با 640 کلاس درس و 105 تخت مراکز رفاهی و خانه‌های معلم به همراه اردوگاه‌ها را از عمده خدمات ارائه شده در تعطیلات نوروزی امسال برشمرد.

این مسئول فعالیت شش مجتمع خدماتی – رفاهی بین راهی را یادآور شد و از توزیع 40 هزار بروشور با محوریت رعایت حق و حقوق مسافر خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین برپایی 11 نمایشگاه بهاره با 570 غرفه و فروش فوق‌العاده 302 واحد صنفی و توزیع میوه در 45 ایستگاه توزیع میوه به همراه عرضه روغن نباتی، شکر، برنج خارجی، گوشت مرغ و میوه را از دیگر خدمات انجام شده اعلام کرد.

وی به اجرای طرح آرامش بهاری در 18 امامزاده و برپایی خیمه‌های معرفت اشاره کرد و ابراز داشت: در این باب 10 هزار تقویم دیواری و 5 هزار بروشور در بین مسافران و گردشگران توزیع و 10 تابلوی راهنما نیز نصب شد و شاهد برپایی سفره‌های هفت‌سین قرآنی در اغلب امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح خانه‌تکانی شهری به همت شهرداری‌ها و آیین سنتی نوروز‌بایرامی در مناطق مختلف شهرداری تاکید کرد: اکیپ‌های نظارتی به صورت مشترک و با همکاری دستگاه‌های نظارتی در این ایام فعال بوده و ضمن صدور تذکر و اخطار برخورد قاطع با متخلفان صورت گرفت.

نقی‌زاده برگزاری مراسم آیینی تکم‌گردانی،‌ پذیرایی رایگان از گردشگران، برگزاری تورهای رایگان اردبیل‌گردی، برپایی مسابقه «قرآن بخوانید جایزه بگیرید» و همچنین برقراری پروازهای اردبیل – مشهد به همراه پخش 311 ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی و همچنین جلسات کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات سفر را از جمله این برنامه‌ها و تدارک عیدانه اعلام کرد.

انتهای پیام/62005/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول