اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

بازدید بیش از 400 نفر از موزه خصوصی بشرویه

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه از بازدید بیش از 400 نفر از موزه خصوصی این شهرستان خبر داد.

بازدید بیش از 400 نفر از موزه خصوصی بشرویه

هاشم اتفاقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: موزه خصوصی بشرویه از بناهای تاریخی دوره صفویه است که در محله میانده از مهم‌ترین محله‌های بشرویه و در انتهای کوچه جنب حسینیه حاج علی اشرف واقع شده است.

 وی ادامه داد: بنای این موزه خانه ملاعبدالله بشروی از مفاخر و اندیشمندان این شهرستان بوده است که با قدمتی 400 ساله در سال 87 با همکاری بخش خصوصی راه‌اندازی شده و در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه افزود: موزه خصوصی بشرویه دارای 8 اتاق و 4 ایوان است که در آن بیش از 2 هزار شیء قدیمی و باستانی نگهداری می‌شود.

اتفاقی تصریح کرد: در این موزه انواع ظروف سفالی و چینی، لوازم ریسندگی و بافندگی، خمره‌های سفالی، ظروف مختلف استحمام، انواع ترازوها، لوازم روشنایی و وسایل کتابت و صحافی، انواع قفل و کلید، ادوات جنگی، زیورآلات، ظروف نقش‌دار و انواع سکه‌های مختلف متعلق به دوره‌های صفویه و قاجاریه نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.

 بشرویه موزه خشت و گل خراسان جنوبی

وی از بازدید 400 نفر از موزه خصوصی بشرویه خبر داد و گفت: شهرستان بشرویه از قدیم‌الایام به دلیل واقع شدن در مسیر عبور زائران و مسافران حضرت ثامن الحجج(ع) همواره مورد‌ توجه بوده و وجود آثار باستانی و تاریخی نیز سبب گرایش مسافران و گردشگران برای توقف و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بشرویه شده است.

 سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بشرویه یادآور شد: شهر بشرویه با بافت تاریخی و سنتی و خانه‌های خشت و گلی و بادگیرهای زیبا به عنوان موزه خشت و گل استان خراسان جنوبی شناخته شده است.

 اتفاقی از مهم‌ترین آثار تاریخی بشرویه به مسجد میانده، مدرسه علمیه، باغ خان، آب انبار میانده، قلعه دختر، آسیاب‌های آبی، خانه مستوفی و مسجد جامع رقه اشاره کرد.

انتهای پیام/69006/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول