اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز در سرزمین طلای سرخ

خدایی: 30 هزار زائر بقاع متبرکه بشرویه را زیارت کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون 30 هزار نفر زائر در بقاع متبرکه شهرستان بشرویه حضور یافتند.

خدایی: 30 هزار زائر بقاع متبرکه بشرویه را زیارت کردند

حجت‌الاسلام دادخدا خدایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 15 فروردین‌ ماه سال جاری در پنج بقعه متبرکه شهرستان به اجرا درآمد. 

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اهداف طرح آرامش بهاری ترویج گردشگری مذهبی و پاسخگویی به سؤالات دینی ـ مذهبی و انس و الفت بیشتر با قرآن کریم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه بود که این طرح مورد‌ استقبال بیش از 30 هزار زائر و مسافر قرار گرفت.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه افزود: در قالب این طرح پایگاه‌های فرهنگی ـ قرآنی مسابقه «قرآن بخوانیم جایزه بگیریم» برای کودکان و نوجوانان ایجاد شد که با استقبال گسترده آنها همراه بود.

خدایی یادآور شد: در مراسم تحویل سال جدید و پخش پیام نوروزی مقام معظم رهبری از جوار امامزادگان یک هزار و 200 نفر در بقاع متبرکه بشرویه حضور داشتند.

برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه بشرویه

وی از برپایی خیمه‌های معرفت در دو بقعه متبرکه شهرستان خبر داد و گفت: خیمه‌های معرفت در بقعه امامزاده محمد‌ ابن ‌اصغر(ع) هوگند و امامزاده بی بی نجمه خاتون(س) مجد میزبان یک هزار و 300 نفر از زائران و مسافران نوروزی بود.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه عنوان کرد: امکانات لازم برای مسافران نوروزی در بقاع متبرکه فراهم شده و 492 نفر در زائرسراهای دائمی و موقت اسکان یافتند.

6 هزار نفر روز طبیعت را در بقاع متبرکه بشرویه سپری کردند

خدایی با اشاره به تعداد زائران و مسافران در بقاع متبرکه در روز طبیعت اذعان داشت: در روز سیزدهم فروردین و روز طبیعت 6 هزار و 392 نفر بقاع متبرکه شهرستان را زیارت کردند.

وی تصریح کرد: همچنین در قالب اجرای طرح آرامش بهاری برپایی نماز جماعت، ارائه مشاوره‌های مذهبی، توزیع بروشور و پوسترهای فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی با توجه به ظرفیت موجود هر بقعه انجام شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بشرویه متذکر شد: ارائه خدمات رفاهی شامل نظافت، آراستگی محیط داخلی و بیرونی بقاع، آماده‌سازی و نظافت سرویس‌های بهداشتی، ارائه خدمات در خصوص زائرسراها و اسکان موقت در حد مقدورات بقاع از الزامات اساسی این طرح در اماکن متبرکه بود که مورد توجه قرار گرفت.

 انتهای پیام/69006/ن30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول