اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17 فروردین‌ماه جاری برگزار می‌شود

جشن رهاسازی ماهی قرمز تنگ کوچک من در بشرویه

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بشرویه گفت: جشن رهاسازی ماهی قرمز تنگ کوچک من در هفدهم فروردین ماه جاری در این شهرستان برگزار خواهد شد.

جشن رهاسازی ماهی قرمز تنگ کوچک من در بشرویه

هاشم اتفاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: یکی از زینت‌دهندگان سفره هفت‌سین، ماهی است و اداره میراث فرهنگی در راستای آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ نوروز و فلسفه سفره هفت سین روز پنج‌شنبه هفدهم فروردین ماه برنامه جشن رهاسازی ماهی‌های قرمز سفره هفت سین را در محل خانه تاریخی مستوفی اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به فلسفه گذاشتن ماهی قرمز بر سر سفره هفت‌سین ادامه داد: هفت‌سین و نمادهای آن نشانه‌هایی از نو شدن زندگی و طبیعت هستند که در سفره جای می‌گیرند و ماهی نماد برج حوت یا اسفند و نشان برکت، زایش، شادابی و تکاپو به نشانه جنبش است.

اتفاقی افزود: در هنگام نوروز برج حوت (ماهی) به برج حمل تحویل می‌گردد و از این رو نمادی از آخرین ماه سال در سفره نوروزی گذاشته می‌شود که علاوه بر آن ماهی از نمادهای آناهیتا فرشته آب و آب‌آوری است که وظیفه اصلی نوروز را که باروری است بر عهده دارد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بشرویه اذعان داشت: ایرانیان نیز سابقه طولانی در آشنایی با ماهی قرمز دارند و گذاشتن آب بر سر سفره هفت سین از یک پشتوانه فرهنگی طولانی که در گذر زمان و متناسب با زمان مدون شده برخوردار است.

وی ادامه داد: از تمام کودکان و نوجوانان علاقمند دعوت می‌شود در جشن رهاسازی ماهی‌های قرمز که در محل منزل تاریخی برگزار می‌شود شرکت کرده و در پایان جوایز ارزنده‌ای به قید قرعه به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد.

منزل مستوفی از جمله بناهای اعیانی است که در دوره قاجاریه ساخته شده و دارای سبک معماری و بادگیرهای زیبا و ساباط در جانب شمال شرقی این سازه و تزئینات گچی در بخش‌های دیگر این بناست و در ضلع شرقی این عمارت ایوانی بزرگ قرار دارد که بر فراز آن سه بادگیر عظیم تعبیه شده است.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول