اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎های کشور:

روستا را نمی‎توان با الگوی مدیریت شهری اداره کرد/ دهیاری‌ها برای تاسیس شرکت تعاونی تسهیلات می‌گیرند

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور با بیان اینکه روستا را نمی‎توان با الگوی مدیریت شهری اداره کرد گفت: دهیاری‌ها برای تاسیس شرکت تعاونی تسهیلات می‌گیرند.

روستا را نمی‎توان با الگوی مدیریت شهری اداره کرد/ دهیاری‌ها برای تاسیس شرکت تعاونی تسهیلات می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن کوشش‌تبار صبح امروز در جلسه کارگروه توسعه روستایی شهرستان نیشابور، جایگاه دهیاری‎ها در حوزه مدیریتی کشور را بسیار مهم توصیف و اظهار کرد: با گذشت 11 سال از فعالیت دهیاری‌ها، این نهادهای عمومی و غیردولتی تاکنون حساس‎ترین مسئولیت‌ها را در روستاها به عهده گرفته و به خوبی اجرا نموده است.

وی شرکت‎های تعاونی را فصل الخطاب توسعه پایدار و درآمدزایی دهیاری‎ها دانست و تأکید کرد: روستاها را نمی‎توان براساس الگوی مدیریت شهری اداره کرد و لازم است برنامه‏ریزی‎ها براساس تقویت مدیریت محلی صورت گرفته، دهیاران مزیت‎های نسبی و فرصت‎های راهبردی و منطقه‎ای خود را رصد و به همراه شرکت‎های تعاونی برای رسیدن به توسعه و درآمد پایدار سرمایه‎گذاری کنند.

کوشش تبار با اشاره به آغاز توزیع تسهیلات سرمایه‎گذاری اولیه دهیاری‎ها جهت تاسیس شرکت‎های تعاونی در سال جاری، افزود: علاوه بر این، پیگیری‎های لازم جهت ورود قانونی شرکت‌های تعاونی در پروژه‎های عمرانی روستایی با اولویت به‎کارگیری نیروهای بومی و منطقه‎ای جهت اشتغال‎زایی و تدوین چارت سازمانی با توجه به میزان تأمین اعتبار و درآمد پایدار حاصل از فعالیت اقتصادی دهیاری‎ها نیز به صورت همزمان انجام می‌شود.

وی ارائه خدمات جدید و به‌روز رسانی و تجهیز امکانات موجود جهت خدمات رسانی به روستاها را ضروری دانست.

معاون امور دهیاری‎های سازمان شهرداری‎‏ها و دهیاری‎های کشور همچنین خاطرنشان کرد: لازم است با تقویت دهیاری‎ها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود که نتیجه آن علاوه بر پیشگیری از رشد معضل حاشیه‎نشینی در شهرها، حفظ منابع طبیعی و خاک، میراث فرهنگی و اکولوژی روستاها است.

انتهای پیام/70005/ج30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول