اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی گرگان:

دهیاری‌ها به دلیل درآمدزا نبودن کشاورزی مشکلات مالی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی گرگان گفت: درآمدزا نبودن بخش کشاورزی به دلیل عدم یکپارچگی اراضی زراعی و باغی سبب بروز مشکلات مالی فراوانی برای دهیاری‌ها شده است.

دهیاری‌ها به دلیل درآمدزا نبودن کشاورزی مشکلات مالی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امید میرزایی در جلسه هم‌اندیشی دهیاران استان گلستان اظهار کرد: به منظور انسجام و افزایش توان مالی و اجرایی دهیاری‌ها و امکان خدمات‌رسانی بیشتر به روستاها، تعاونی دهیاران با تجمیع حداقل امکانات، تجهیزات و ماشین‌آلات یک مجموعه نسبتاً قوی را برای انجام پروژه‌های عمرانی و دیگر خدمات روستایی به وجود آورده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ فعالیت‌های دست‌اندرکاران امر سبب توسعه و آبادانی روستاها شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی گرگان، فعالیت‌های عمرانی این شرکت را شامل حمل زباله و نخاله‌های ساختمانی، فروش و توزیع مصالح ساختمانی از قبیل ماسه، سیمان، گچ، آجر و اجرای تمام پروژه‌های جدول‌بندی، بلوار، پازل پیاده‌رو و شن‌ریزی معابر برشمرد.

میرزایی افزود: اجرای تمامی پروژه‌های ساختمانی از قبیل سالن ورزشی و احداث ساختمان دهیاری در هشت روستا، پارک‌های محلی و بوستان کودک، ساخت و فروش تمامی وسایل پارکی، سایه‌بان، نیمکت، سبد زباله، تابلو معابر و غیره بخش دیگری از فعالیت‌های عمرانی این شرکت هستند.

به گفته وی، اجرا و نگهداری پروژه‌های فضای سبز، حمل آب شرب و آبیاری باغات، شستشوی معابر، حمل و توزیع نهاده‌های کشاورزی از قبیل بذر، سم و کود و حفاری و لایروبی آنها و پی‌کنی ساختمان توسط بیل مکانیکی نیز از وظایف عمرانی شرکت‌های تعاونی دهیاران به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران بخش مرکزی گرگان با اشاره به فعالیت‌های خدماتی این تعاونی اظهار کرد: تعاونی فوق در این زمینه اقدام به ساماندهی و متمرکز کردن امور مالی دهیاری‌ها در تعاونی دهیاران به منظور ارائه خدمات بهتر به دهیاری‌ها و نیز کاهش هزینه‌های جاری آنها کرده است. 

میرزایی اضافه کرد: این شرکت برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی دهیاری‌ها سه کارشناس عمران و معماری را به عنوان مسئول فنی دهیاری‌های بخش مرکزی گرگان دعوت به همکاری کرده است و علاوه بر آن پاسخگویی به استعلام‌های شرکت‌ها و ادارات آب، برق و گاز را برای واگذاری انشعاب به متقاضیان با استناد به نقشه طرح هادی روستایی برعهده دارد.

وی گفت: امضا و مهر پروانه‌های ساختمانی صادره از دهیاری‌ها به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها و همچنین نظم‌دهی و نظم‌پذیری به بافت و کالبد روستا بخش دیگری از وظایف خدماتی این شرکت تعاونی است.

انتهای پیام/83003/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول