اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با نوروزخوانان در آرامگاه ابوالعباس قصاب آملی

ساختمان دهیاری روستای سوته‌کلا آمل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: ساختمان دهیاری روستای سوته‌کلا آمل در حالی با حضور مسئولان افتتاح شد که با مراسم نوروزخوانی بر سر مزار ابوالعباس قصاب آملی عارف و شاعر قرن چهارم همراه بود.

ساختمان دهیاری روستای سوته‌کلا آمل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، ساختمان دهیاری روستای سوته‌کلا آمل صبح امروز با حضور مسئولان شهری افتتاح شد. این مراسم که در آستانه آغاز سال نو و بهار طبیعت انجام شد با اقدام جالب توجهی همراه بود که در آن گروه نوروزخوان و مژده‌دهنده بهار این شهرستان با مراجعه به دهیاری مردم را به سوی آرامگاه شیخ ابوالعباس قصاب آملی شاعر و عارف قرن چهارم هدایت کرد.

معاون فرماندار آمل در این مراسم با اعلام اینکه اقدامات بسیار خوبی در سطح روستاها انجام شد، گفت: این اقدامات جهت پیشرفت روستاها، کاهش مهاجرت از روستا به شهر و افزایش اشتغال در آن بوده است.

سید جعفر رسولی افزود: دهیاری روستای سوته‌کلای آمل که در بخش مرکزی واقع شده است از سال 1386 تاسیس شده و گام‌های خوبی در زمینه توسعه امور روستایی برداشته است.

وی با اعلام اینکه آرامش، راحتی، آسایش و پیشرفت کنونی کشور را مدیون خون پاک شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و رهنمودهای امام امت بنیانگذار کبیر انقلاب هستیم، بیان کرد: امروزه نیز برای رشد و پیشرفت کشور باید به منویات رهبر انقلاب گوش سپاریم و در مقابل همه تهدیدهای دشمن با اطاعت از مقام ولایت فقیه ایستادگی کامل داشته باشیم.

دهیار روستای سوته‌کلای آمل نیز در این آیین افتتاح با اشاره به اینکه این دهیاری از سال 1386 کار خود را آغاز کرده و تاکنون در مکانی استیجاری مستقر بود، گفت: کار ساخت ساختمان جدید دهیاری را از شهریور ماه امسال آغاز کردیم و خوشبختانه توانستیم در مدت شش ماه ساخت آن را به اتمام برسانیم.

علی دهپناه با اعلام اینکه ساختمان این دهیاری در زمینی به مساحت 400 متر طراحی شد، افزود: این بنای تازه ساخت با زیربنای 100 متر مربع بوده که در آن سالن جلسات به همراه سه اتاق اداری در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به اینکه ساختمان دهیاری این روستا با اعتبارات دهیاری و کمک‌های مردمی انجام شد، عنوان کرد: فضا برای پیشرفت این ساختمان مهیا بوده همچنین ساخت خانه عالم و پایگاه مقاومت بسیج در کنار دهیاری در دستور کار ما قرار دارد.

به گزارش فارس، این مراسم با نوروز خوانی بشارت‌دهندگان بهار طبیعت همراه بود که در ادامه نوروزخوانان جمع را به سوی آرامگاه شیخ ابوالعباس قصاب آملی عارف و شاعر قرن چهارم هدایت کردند.

ابوالعباس احمد بن محمد عطار بن عبدالکریم قصاب آملی از بزرگان، عرفا و عالمان وارسته قرن چهارم بود که از دست شیخ محمدبن عبدالله طبری آملی در بغداد خرقه پوشید.

همچنین ابوسعید ابوالخیر، خواجه عبدالله انصاری، امین احمد رازی، ابو علی سینا و ابوالحسن خرقانی از مریدان و شاگردان قصاب آملی بودند و حتی تعدادی از آنها نیز مدتی به آمل آمده بودند.

انتهای پیام/86012/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول