اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان خبر داد

وقوع 179 تصادف در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان

رئیس پلیس راه استان زنجان از وقوع 179 تصادف در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

وقوع 179 تصادف در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از 25 اسفند سال گذشته طرح ویژه نوروز در استان آغاز شده و تا پایان تعطیلات اجرای این طرح ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح ویژه نوروز اقدامات بسیاری توسط نیروهای پلیس راه استان زنجان انجام می‌شود، اضافه کرد: اقداماتی که نیروهای پلیس در جاده‌ها انجام می‌دهند، در راستای تأمین امنیت مسافران صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان زنجان در ادامه به تعداد خودروهای توقیف شده در جاده‌های مواصلاتی استان از 25 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین خبر داد و افزود: در این مدت 179 فقره تصادف در جاده‌های استان زنجان رخ داده است.

رشتیانی با اشاره به اینکه از تصادفات رخ داده سه فقره فوتی بوده است، خاطرنشان کرد: این تصادفات منجر به کشته شدن هشت نفر شده است.

وی با اشاره به رخ دادن 67 تصادف جرحی در محورهای مواصلاتی استان زنجان افزود: این تعداد تصادف منتج به مجروح شدن 100 نفر شده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان تصریح کرد: همچنین در مدت مذکور 109 فقره تصادف خسارتی نیز در جاده‌های استان رخ داده است.

رشتیانی در بخش دیگری از سخنان خود به توقیف یک‌هزار و 200 خودرو در محورهای مواصلاتی استان از 25 اسفند سال گذشته تا 13 فروردین اشاره کرد و گفت: در این مدت 195 دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شده است.

* اخذ تست اعتیاد از 339 راننده توسط پلیس راه استان زنجان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اخذ تست اعتیاد از 339 راننده توسط پلیس راه استان زنجان، ابراز داشت: از آزمایش‌های گرفته شده تست اعتیاد 59 راننده مثبت بود.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اخذ 189 تست الکل از رانندگان عبوری از محورهای مواصلاتی استان زنجان گفت: خوشبختانه در این زمینه نتیجه آزمایش مثبت نداشتیم.

*بیشترین علت تصادفات عدم توجه به جلو است

رشتیانی در ادامه با اشاره به آمار گرفته شده در زمینه علت رخ دادن تصادفات بیان داشت: بر این اساس بیشترین علت تصادفاتی که در جاده‌ها رخ می‌دهد، عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان با 36 درصد است.

وی تصریح کرد: عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه با 25 درصد نیز از دیگر مهم‌ترین عوامل رخداد تصادفات در جاده‌ها است.

رئیس پلیس راه استان زنجان در پایان با اشاره به اینکه اجرای طرح ویژه نوروز توسط پلیس راه استان تا پایان تعطیلات ادامه دارد، یادآور شد: از رانندگان درخواست می‌شود، با رعایت نکات ایمنی سفری ایمن را برای خود و سرنشینان خودرو رقم زنند تا در روزهای آغازین سال نو شاهد حوادث تلخ ناشی از رانندگی نباشیم.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول