اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد

تربیت بیش از 4 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از تربیت بیش از 4 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان خبر داد.

تربیت بیش از 4 هزار حافظ قرآنی در استان زنجان

حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد:‌ یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده اداره کل اوقاف و امور خیریه است، برگزاری برنامه‌های قرآنی است.

وی با اشاره به اینکه تربیت حافظان قرآنی یکی از اقدامات مهم اداره کل اوقاف در این راستا است، اضافه کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ در کشور تاکید دارند، از همین رو سازمان اوقاف و به تبع آن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تربیت حافظان را از سال‌های گذشته آغاز کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری تربیت 3 هزار و 200 حافظ قرآنی به استان زنجان ابلاغ شده بود، افزود : خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته بیش از 4 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده و شروع به حفظ قرآن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه آغاز اجرای طرح حفظ قرآن برکات بسیاری را برای استان به دنبال داشته است، اضافه کرد: با تلاشی که توسط مربیان قرآنی و خود حافظان انجام شد، پس از آغاز اجرای طرح فقط 20 نفر 16 جزء از قرآن را در مدت شش ماه حفظ کردند.

حجت‌الاسلام باقری همچنین با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن اضافه کرد: این مسابقات نیز در دو بخش خواهران و برادران و در دو گروه سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال برگزار و نفرات برتر نیز معرفی شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سایر برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف در طول سال اشاره داشت و گفت: سالانه بیش از 57 برنامه فرهنگی توسط این اداره کل اجرایی می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با برشمردن برخی از برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف افزود: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در جوار بقاع متبرکه استان، طرح سوگواره یاس نبوی ویژه ایام شهادت حضرت زهرا (س)، طرح نشاط معنوی برای نوجوانان، طرح بصیرت عاشورایی در ماه محرم و صفر از عمده برنامه‌های فرهنگی است که توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اجرا می‌شود.

وی به استقبال مطلوب مردم استان زنجان از برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف نیز اشاره داشت و گفت: سالانه مشاهده می‌شود که تعداد گردشگران مذهبی بازدید کننده از بقاع متبرکه استان افزایش پیدا می‌کند و این امر نشان از اطلاع‌رسانی مطلوب طرح‌های اجرایی توسط اداره کل اوقاف و همچنین علاقه وافر مردم استان به اهل بیت و ائمه معصومان (ع) است.

انتهای پیام/73005/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول