اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز فروردین‌ماه صورت گرفته است

خلع ید از 11 هزار هکتار از اراضی ملی در زنجان

رئیس اداره مراتع و جنگل‌های اداره کل منابع طبیعی استان زنجان به فعالیت یگان حفاظت محیط زیست این استان از اول فروردین ماه جاری اشاره کرد و گفت: فعالیت این یگان منجر به خلع ید و تصرف اراضی ملی از 11 هزار هکتار شده است.

خلع ید از 11 هزار هکتار از اراضی ملی در زنجان

تقی سالک امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به در پیش بودن روز 13 فروردین اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست در این روز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تخریب و آلودگی طبیعت را موجب صدمه رساندن به خود انسان دانست و اضافه کرد: سلامتی انسان در گروه سلامتی طبیعت است.

*لزوم آشنا کردن کودکان با اخلاق زیست محیطی

رئیس اداره مراتع و جنگل‌های اداره کل منابع طبیعی استان زنجان بر لزوم آشنایی کودکان با اخلاق زیست محیطی تاکید کرد و گفت: باید به کودکان آموخت یک زمین بیشتر نداریم و باید قدر آن دانسته و تمام تلاش خود را برای سلامتی آن انجام دهیم.

وی دوستی با طبیعت را موجب دوستی با خداوند دانست و اضافه کرد: باید به توصیه‌های ایمنی در مورد محیط زیست عمل کرد.

سالک به تخریب و صدمات وارد شده از طریق آتش سوزی به طبیعت اشاره کرد و گفت: آتش‌سوزی به پوشش گیاهی زمین آسیب جدی وارد می‌کند.

وی به وجود یک میلیون و 137 هزار هکتار منابع طبیعی استان اشاره و تصریح کرد: 92 هزار هکتار از این منابع جنگل طبیعی هستند.

رئیس اداره مراتع و جنگل‌های اداره کل منابع طبیعی استان زنجان جلوگیری از فرسایش خاک و وقوع سیل، تنظیم آب و هوا و گردش آب و تولید گیاهان دارویی را از جمله فواید حفظ محیط زیست اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه در هر یک هکتار تخریب 15 تن خاک از دست می‌رود، افزود: کاهش علوفه از دیگر معایب تخریب محیط زیست محسوب می‌شود.

سالک از تخریب 360 هزار هکتار از منابع طبیعی طی چند سال اخیر خبر داد و گفت: این اراضی با تخریب تبدیل به بیابان می‌شود.

وی به فعالیت یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان از اول فروردین اشاره و تصریح کرد: فعالیت این یگان منجر به خلع ید و تصرف  اراضی ملی از 11 هزار هکتار شده است.

 

*جلوگیری از تصرف 21 هزار هکتار از اراضی ملی

رئیس اداره مراتع و جنگل‌های اداره کل منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: یگان حفاظت از محیط زیست استان زنجان از تصرف 21 هزار هکتار از اراضی ملی جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به فعالیت یگان حفاظت از محیط زیست در همه سطح استان زنجان گفت: این یگان اقدام به یک مورد اطفای حریق از آغاز سال جاری کرده است.

سالک با بیان اینکه مردم باید بدانند که سهمی در بهتر شدن محیط زیست اطرافشان دارند، ادامه داد: اگر همه افراد به وظیفه خود در این مورد عمل کنند محیط زیست و منابع طبیعی سالم‌تری خواهیم داشت.

انتهای پیام/73004/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول