اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان زنجان خبر داد

تردد 1،5 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان

رئیس پلیس راه استان زنجان از تردد یک میلیون و 500 هزار خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

تردد 1،5 میلیون خودرو در محورهای مواصلاتی استان زنجان

عبدالعلی رشتیانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز همچون سنوات گذشته طرح ویژه نوروزی در جاده‌های مواصلاتی استان از 25 اسفند ماه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح ویژه نوروز تا پایان تعطیلات در جاده‌ها ادامه دارد، اضافه کرد: در این مدت اقدامات بسیاری توسط پلیس در زمینه تامین ایمنی برای رانندگان و همچنین در برخورد با رانندگان متخلف صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راه استان زنجان در ادامه با ارائه آماری از خودروهای تردد شده در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان افزود: از 25 اسفند سال گذشته تا روز هشتم فروردین امسال یک میلیون و 560 هزار خودرو در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان تردد کرده‌اند، این تعداد در مقایسه با سال قبل 119 درصد افزایش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ارائه آماری از تعداد خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان در 24 ساعت گذشته افزود: بین روزهای هفتم تا هشتم فروردین امسال 143 هزار و 600 خودرو در محورهای مواصلاتی استان تردد کرده‌اند.

رشتیانی افزود: این میزان تردد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 63 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به وقوع سه فقره تصادف جرحی در مدت مذکور گفت: در اثر این سه تصادف پنج نفر مجروح شده‌اند.

رئیس پلیس راه استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر رعایت نکات ایمنی توسط رانندگان به ویژه در ایامی که جاده‌ها پرتردد هستند، اضافه کرد: با بررسی‌های به عمل آمده عدم توجه به جلو مهم‌ترین علل در تصادفات رانندگی است.

وی همچنین با اشاره به اینکه از دیگر عوامل موثر در حوادث رانندگی سرعت بیش از حد وسیله نقلیه و خستگی و خواب‌آلودگی راننده است، ادامه داد: به رانندگان توصیه می‌شود، به منظور  تامین امنیت جانی خود و سرنشینان خودرو از حرکت‌های خطرآفرین و مارپیچ در جاده‌ها پرهیز کنند.

وی با تاکید بر عدم رانندگی در زمان خستگی و خواب‌آلودگی و همچنین عبور از خطوط مجاز افزود: متاسفانه در بسیاری از موارد، عدم توجه رانندگان به نکات ایمنی موجب بروز حوادث تلخ و ناگوار و جبران‌ناپذیری می‌شود.

انتهای پیام/73005/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول