اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ریگان عنوان کرد

استقبال مسافران نوروزی از بلندترین تپه‌های شنی در ریگان

خبرگزاری فارس:فرماندار ریگان گفت: بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان مورد استقبال چشمگیر گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفته است.

استقبال مسافران نوروزی از بلندترین تپه‌های شنی در ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، با فرا رسیدن فصل بهار مسافران و گردشگران زیادی وارد شهرستان ریگان شده‌اند.

ریگان به دلیل موقعیت جغرافیایی در جاده ترانزیتی چابهار مسیر عبوری مسافرانی است که قصد سفر به بندر بزرگ چابهار را دارند.

مسافران نوروزی با بازدید از بلند‌ترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان چند روزی را در این شهرستان اقامت می‌کنند. بازار این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ترانزیتی رونق خاصی دارد و این روزها از شلوغی خاصی برخوردار است.

بوی گل‌های بهار نارنج در شهر طراوتی خاص بخشیده و هر چه به بهار نزدیک می‌شویم، این طراوت بهاری دو چندان می‌شود و شهر خود را برای بهار و استقبال از مسافران نوروزی مهیا می‌کند. نخلستان‌های خرما و بوی گرده‌های این درختان چهره شهر را زیباتر کرده است.

مجید اعتمادی فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به آماده‌سازی بلندترین تپه‌های شنی دنیا برای مسافران و گردشگران نوروزی گفت: در روزهای گذشته مسافران و گردشگران زیادی از این تپه‌ها شنی دیدن کردند.

وی افزود: این تپه‌های شنی با ارتفاع 75 متر و 30 کیلومتر مربع وسعت بلندترین تپه‌های شنی دنیا هستند که در نوع خود بی‌نظیر است.

اعتمادی استقبال مسافران و گردشگران نوروزی را به دلیل خاصیت درمانی این تپه‌های شنی برشمرد و عنوان کرد: عده زیادی برای درمان دردهای مفاصل، تپه‌های شنی را انتخاب کرده‌اند و با ریگ‌درمانی چند روزی را در این شهرستان سپری می‌کنند.

وی تصریح کرد: جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی در ریگان، وجود بیش از 50 محوطه و اثر تاریخی و پرآب‌ترین قنات شرق استان کرمان از جمله مناطق گردشگری ریگان است.

اعتمادی با اشاره به آبشارهای سرگری و ته‌گری ریگان گفت: این آبشارها به دلیل آب فراوان از جمله آبشارهایی هستند که مسافران زیادی در ایام نوروز از آنها دیدن می‌کنند. 

فرماندار ریگان اظهار داشت: مسافران و گردشگران نوروزی در ورودی شهرستان ریگان با خرما به عنوان یکی از سوغات‌های این شهرستان پذیرایی می‌شوند.

اعتمادی با اشاره به بازدید از محل اسکان مسافران نوروزی از آماده‌سازی چند‌ آلاچیق در پارک فجر ریگان و تعدادی در سطح شهر خبر داد و افزود: مسافران خسته جاده ترانزیتی ریگان ـ چابهار می‌توانند زمان استراحت خود را در این فضا بگذرانند.

انتهای پیام/80014/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول