اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی کرمان:

600 راهنمای گردشگری در کرمان فعالیت دارند‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: بیش از 600 راهنمای گردشگری برای راهنمایی گردشگران کرمان فعالیت دارند.

600 راهنمای گردشگری در کرمان فعالیت دارند‌

حسین شمس‌الدینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرمان از راه‌اندازی کمیته‌های مختلف ستاد تسهیلات نوروزی خبر داد و اظهار داشت: بیش از 600 راهنمای گردشگری آماده برای راهنمایی گردشگران هستند، به طوری که بیش از 240 نفر از این راهنمایان از جمعیت هلال‌احمر استان هستند.

وی به کتابچه سفر استان که به 100 صفحه رنگی می‌رسد، اشاره کرد و افزود: این کتابچه شامل اطلاعات و نقشه‌های شهرستان‌های کرمان است که در ورودی‌های استان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

شمس‌الدینی از توزیع اقلام مختلف تبلیغاتی و بروشورهای 19 اماکن تاریخی و موزه‌های استان خبر داد و بیان داشت: همچنین پوسترها و اقلام تبلیغات تهیه شده از مجموعه انتشارات کرمان‌شناسی با تخفیف به مسافران ارائه می‌شود.

وی به استقبال از مسافران نوروزی در 28 اسفندماه جاری اشاره کرد و گفت: این استقبال در ورودی شهرستان انار و توسط اداره کل میراث فرهنگی، هلال‌احمر و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطر نشان کرد: برگزاری جشن‌های نوروزی در 14 شهرستان کرمان با قابلیت‌های بومی و محلی در اولویت کار ستاد تسهیلات نوروزی استان قرار دارد.

وی از برگزاری جنگ شادی در جنب یخدان مؤیدی از 29 اسفند ماه خبر داد و بیان کرد: برنامه‌های ویژه کودکان و بزرگسالان در قالب برنامه‌های بومی و آیینی به صورت روزانه در این محل برپا می‌شود.

شمس‌الدینی با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی شهر کرمان که به 800 غرفه می‌رسد، افزود: این نمایشگاه طبق روال سال‌های گذشته در محل یخدان مؤیدی که یکی از آثار شاخص استان است، برپا می‌شود.

وی از جشن ویژه بهار در محل باغ شاهزاده ماهان خبر داد و گفت: این جشن به همراه نمایشگاهی با عنوان شب و سکوت‌ در مورد کلوت‌های شهداد‌ برپا می‌شود که در نوع خود بسیار جالب و دیدنی است.

انتهای پیام/2446/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول