اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گلستان ایران کوچک، بهشت مسافران نوروزی - 39

نوروزی: کمیته گردشگری در 836 روستای گلستان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان گفت: به منظور استقبال از مهمانان نوروزی و خدمات‌رسانی به آنها کمیته گردشگری در 836 روستای استان تشکیل شد.

نوروزی: کمیته گردشگری در 836 روستای گلستان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن نوروزی امروز صبح امروز در حاشیه جلسه کمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار داشت: این کمیته‌ها در زمینه تغییر مطلوب سیمای روستاها با هدف ایجاد تصویری مثبت از استان مستعد و تاریخی گلستان در ذهن گردشگران و نیز کمک به ماندگاری بیش از پیش مسافران در استان نقش موثری دارند.

وی افزود: برخی از جاذبه‌های گردشگری استان در محدوده روستاها وجود داشته و به همین دلیل تردد در این روستاها زیاد است لذا دفتر امور روستایی به عنوان عضوی از ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای استان، کمیته‌های گردشگری روستایی را راه‌اندازی کرد.

15 کمپ ثابت گردشگری روستایی در گلستان تشکیل می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: این کمیته‌ها در روستاها به ریاست دهیاران و در بخش‌ها به ریاست بخشداران فعالیت می‌کنند.

نوروزی با بیان اینکه برخی از این کمیته‌ها کمپ‌های ثابت گردشگری و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی برگزار می‌کنند، ادامه داد: کمپ‌های ثبات گردشگری در 15 روستای استان آماده استقبال از مسافران نوروزی هستند.

به گفته وی، در غرب استان گلستان چهار کمپ پیش‌بینی شده که دو کمپ در بندرگز (جفاکنده و گزشرقی)، یک کمپ در روستای «النگ» کردکوی و یک کمپ نیز در «سیجوال» بندرترکمن مستقر هستند.

8 کمپ ثابت گردشگری روستایی در شرق گلستان مستقر می‌شوند

مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان خاطرنشان کرد: در تعطیلات نوروز 1392، هشت کمپ ثابت گردشگری روستایی در شرق استان و یک کمپ نیز در آق‌قلا فعالیت می‌کنند.  

نوروزی تصریح کرد: آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، مینودشت، کلاله، گالیکش و آق‌قلا شهرستان‌های دارای کمپ‌های ثابت گردشگری روستایی هستند.

به گفته وی، در آزادشهر دو کمپ راه‌اندازی می‌شود که یکی در «خوش‌ییلاق» بخش «چشمه‌ساران» و دیگری به صورت گروهی متعلق به دهیاری‌های بخش مرکزی این شهرستان در میدان «الله» آزادشهر مستقر هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان با بیان اینکه سهم گنبدکاووس از تشکیل کمپ‌های ثابت گردشگری روستایی یک کمپ است، بیان داشت: این کمپ در سه‌راهی بخش داشلی‌برون فعالیت می‌کند.

نوروزی ادامه داد: روستای «القجر» واقع در ورودی غربی مینودشت نیز کمپ ثابت گردشگری روستایی دارد. 

وی با بیان اینکه در رامیان نیز دو کمپ مستقر خواهد شد، اضافه کرد: یک کمپ به صورت گروهی متعلق به دهیاری‌های بخش مرکزی این شهرستان و دیگری در روستای «دار کلاته» فعالیت می‌کنند.

سهم هر کدام از شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله، گالکیش و آق‌قلا یک کمپ است

مسئول کمیته گردشگری روستایی ستاد دائمی تسهیلات و نظارت بر سفرهای نوروزی استان گلستان با بیان اینکه در هر یک از شهرستان‌های کلاله، گالکیش و آق‌قلا نیز یک کمپ ثابت گردشگری روستایی در تعطیلات نوروز راه‌اندازی می‌شود، گفت: «یلی‌بدراق کلاله» واقع در مسیر زیارتگاه «خالدنبی» یکی از این کمپ‌ها است.

نوروزی متذکر شد: روستای «تنگراه» گالیکش واقع در ورودی شرقی استان گلستان از سمت جنگل گلستان و روستای «گری‌دوجی» واقع در مسیر آق‌قلا به گنبدکاووس نیز دو کمپ ثابت گردشگری روستایی دیگری هستند که توسط دهیاری‌ها و با حمایت فرمانداری، بخشداری و شورای اسلامی بخش‌ها راه‌اندازی می‌شوند.

این مسئول در پایان اذعان داشت: از مجموع 15 کمپ ثابت گردشگری روستایی، دو کمپ در روستاهای «زیارت» و «قرق» گرگان تشکیل می‌شوند.

انتهای پیام/‌83003/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول